SALVAREA OMENIRII SECOLULUI XI LA RASCRUCE ESTE: SPRE MANTUIREA ÎN HRISTOS




Preot Aurel Sas, Las Vegas

„Filip a gasit pe Natanael si i-a zis: Am aflat pe Acela despre Care au scris Moise in Lege si proorocii, pe Iisus, fiul lui Iosif din Nazaret. Si i-a zis Natanael: Din Nazaret poate fi ceva bun? Filip i-a zis: Vino si vezi. ”  (Ioan 1, 45)
„… venisera dupa Iisus era Andrei, fratele lui Simon Petru. Acesta a gasit intai pe Simon, fratele sau, si i-a zis: am gasit pe Mesia (care se talcuieste: Hristos)” (Ioan 1, 40-41)
„Si (Iisus) le-a zis: Veniti dupa Mine si va voi face pescari de oameni. Iar ei, indata lasand mrejele, au mers dupa El…, mergand mai departe, a vazut alti doi frati, pe Iacov al lui Zevedeu si pe Ioan fratele lui, in corabie cu Zevedeu, tatal lor, dregandu-si mrejele si i-a chemat. Iar ei indata, lasand corabia si pe tatal lor, au mers dupa El” (Matei 4, 19-22).
„Simon Petru I-a raspuns: Doamne, la cine ne vom duce? Tu ai cuvintele vietii celei vesnice. Si noi am crezut si am cunoscut ca Tu esti Hristosul, Fiul Dumnezeului Celui viu” (Ioan 6, 68-69)
„Ce sa fac, Doamne? Iar Domnul a zis catre mine: Ridica-te si mergi in Damasc si acolo ti se va spune despre toate cele ce ti s-au randuit sa faci” (Fapte 22, 10).


(Continuare din editia precedenta)

Despre predicatorii curajosi, care sa arate faradelegile poporului, Parintele Arsenie Boca zice: „E drept, ca darea pe fata a faradelegilor e cea mai primejdioasa predica, dar si singura care mai poate ceva. Toti fug de metoda aceasta. Chiar pentru castigul lui Dumnezeu, nu vor sa se primejduiasca cu oamenii. N-au putere! Oare de ce? Iata de ce: (raspunde Parintele Arsenie) prin Scripturile care zic: „Dar in proorocii Ierusalimului am vazut grozavii: acestia fac desfranare si umbla cu minciuni, ajuta mainile facatorilor de rele, ca nimeni sa nu se intoarca de la necredinta sa; toti sunt pentru Mine ca Sodoma, si locuitorii lui ca Gomora. De aceea, asa zice Domnul Savaot despre prooroci: Iata, ii voi hrani cu pelin si le voi da sa bea apa cu fiere, ca de la profetii Ierusalimului s-a intins necredinta in toata tara” (Ieremia 23, 14-15). „Vai de parintii care pierd si imprastie oile turmei Mele, zice Domnul” (Ieremia 23, 1) (Cararea Imparatie, pp. 292-293, Editia a 2-a).
    In continuare, dau Scriptura prin care Domnul prezinta despre pastorii lui Israel, care este valabil pentru pastorii din toate vremurile si din toate tarile, zicand: „De aceea, asa zice Domnul Dumnezeul lui Israel catre pastorii care pasc pe poporul Meu: Ati risipit oile Mele si le-ati imprastiat si nu le-ati pazit; de aceea, va voi pedepsi pentru faptele voastre cele rele, zice Domnul” (Ieremia 23, 2).
    Din Porunca Mantuitorului catre apostolii Sai: „Mergeti in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la toata faptura” (Marcu 16, 15), rezulta Evanghelizarea lumii de urmasii apostolilor: episcopi, preoti si diaconi din Taina Preotiei si de credinciosi – Spre Mantuirea in Hristos -,  in toate generatiile. Acest mesaj este in revelarea Scripturii: „Dar cum vor chema numele Aceluia in Care inca n-au crezut? Si cum vor crede in Acela de Care n-au auzit? Si cum vor auzi, fara propovaduitor?” (Rom. 10, 14). Vecinul nostru, colegul de lucru, prietenul trebuie sa afle de la noi de Hristos Mantuitorul lui.
Tot Parintele Arsenie Boca, mai aminteste in viata poporului neascultator, glasul Domnului prin Osea proorocul, care zice: „Ascultati cuvantul Domnului, voi, copii ai lui Israel, ca Domnul sta la judecata cu locuitorii pamantului, Ca nu mai este credinta, nici iubire, nici cunoastere de Dumnezeu in tara. Toti jura stramb, mint, ucid, fura si sunt desfranati; savarsesc fapte silnice, iar sangele varsat curge peste sange. Pentru aceasta tara e in mare jale, iar cei ce o locuiesc sunt fara vlaga” (Osea 4, 1-4) (Cararea Imparatiei, pp. 290-291, Editia a 2-a).

Dar aplicarea revelatiilor lui Dumnezeu din Scripturi, trebuie vazute de actualite pentru toate popoarele si tarile si pentru toate timpurile istoriei, nu ca s-ar fi referit numai la poporul Israel in vremea aceea. Acest adevar rezulta din Scipturile care zic: „Iarba se usuca si floarea se vestejeste, dar cuvantul Dumnezeului nostru ramane in veac!” (Isaia 40, 8). „Dar dreptatea Mea va ramane in veac si mantuirea Mea din neam in neam” (Isaia 51, 8). Iar Mantuitorul Hristos zice: „Cerul si pamantul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece” (Marcu 13, 31). „Iisus Hristos, ieri si azi si in veci, este acelasi” (Evrei 13, 8).

Al doielea factor capital, al salvarii omenirii la rascruce, este vrerea omului, a conducatorilor si a popoarelor sa revina la credinta in Dumnezeu sa se pocaiasca, ca cei din orasul Ninive (Iona 3, 1-10) si sa fie salvati, precum „cetatea cea mare a Ninivei cu mai mult de o suta douazeci de mii de oameni” (Ioan 4, 11), pentru ca s-au pocait de pacatele lor.

Dumnezeu nu vrea moartea pacatosului, ci sa se intoarca si sa fie viu, rezulta din ce a zis Dumnezeu proorocului Iezechil sa spuna poporului: „Spune-le: Precum este adevarat ca Eu sunt viu, tot asa este de adevarat ca Eu nu voiesc moartea pacatosului, ci ca pacatosul sa se intoarca de la calea sa si sa fie viu. Intoarceti-va, intoarceti-va de la caile voastre cele rele! Pentru ce sa muriti voi, casa lui Israel?” (Iezechil 33, 11).
Asa intreaba Dumnezeu si azi, pe toate popoarele ca atunci casa, poporul Israel, de ce vreti voi sa muriti poporul cu tare sau cu tare, din univers?, adresand Domnul chemarea: „Intoarceti-va, intoarceti-va de la caile voastre cele rele!”. Iar in Scriptura urmatoare, Dumnezeu descopera vindecarile ce le va face poporului, care se va intoarce, zicand: „Le voi lega ranile ca sa-i vindec si le voi descoperi belsug de pace si de adevar” (Ieremia 33, 6). Iar in aceasta Scriptura, Dumnezeu descopera oamenilor si popoarelor lumii, ca daca ele se vor intoarce la Dumnezeu si El se va intoarce la popoare: „Din zilele parintilor vostri v-ati departat de la poruncile Mele si nu le-ati pazit. Intoarceti-va catre Mine, si Ma voi intoarce si Eu catre voi”, zice Domnul Savaot. „Dar voi raspundeti: „Cum sa ne intoarcem?” (Maleahi 3, 7).

In continuare, Domnul Dumnezeu spune si cum sa se intoarca oamenii si popoarele cu pocainta la El sa fie iertate si sa se milostiveasca de ele: „si acum, zice Domnul, intoarceti-va la Mine din toata inima voastra, cu postiri, cu plans si cu tanguire. Sfasiati inimile si nu hainele voastre, si intoarceti-va catre Domnul Dumnezeul vostru, caci El este milostiv si indurat, incet la manie si mult Milostiv si-I pare rau de raul pe care l-a trimis asupra voastra” (Ioil 2, 12-13). Iar Domnul Iisus ne cheama „Spre Mantuirea in Hristos”, in numele Lui, zicand: „Veniti la Mine toti cei osteniti si impovarati si Eu va voi odihni pe voi” (Matei 11, 28), incheind cu durere, zicand: „Si nu voiti sa veniti la Mine, ca sa aveti viata!” (Ioan 5, 40). Deci, voia lui Dumnezeu lucreaza impreuna cu voia omului.
Astfel, constatam ca venirea omului, a conducatorilor si popoarelor „Spre Mantuirea in Hristos”, „Mantuitorul lumii” (Ioan 4, 42), depinde numai si numai de vointa lor. Hristos Domnul a intrebat pe slabanogul de treizeci si opt de ani de la scaldatoarea Vitezda din Ierusalim: „… Voiesti sa te faci sanatos?”, si dupa aceasta l-a facut sanatos, zicandu-i: „… Scoala-te, ia-ti patul tau si umbla” (Ioan 5, 6-8).
 Iar printr-o alta Scriptura Iisus, Fiul lui Dumnezeu, spune omenirii intregi si fiecarui om, ca El vrea sa ne ajute pe toti, ca pe omul ce l-a curatit de lepra, zicand: „… iata un om plin de lepra; vazand pe Iisus, a cazut cu fata la pamant si I s-a rugat zicand: Doamne, daca voiesti, poti sa ma curatesti. Si intinzand El mana, S-a atins de lepros, zicand: Voiesc, fii curatat! si indata s-a dus lepra de pe el” (Luca 5, 12-13). „Caci Fiul Omului a venit sa caute si sa mantuiasca pe cel pierdut” (Matei 18, 11).

Asadar, am aflat ca Marele Dumnezeu si Mantuitor Hristos Iisus (Tit 2, 13), voieste sa tamaduieasca oamenii de toate leprele pacatelor lor si sa salveze omenirea la rascruce de azi din crizele ei, dar depinde si de vointa omului si a omenirii daca vrea salvarea prin credinta - Spre Mantuirea in Hristos – „Calea, Adevarul si Viata” (Ioan 14, 6). Odata ce omul, guvernele si generatia vremii in care traim, vreau mantuirea prin urmarea lui „Hristos Mantuitorul lumii” (Ioan 4, 42), drumul de urmat este Sensul Vietii in Taina Crucii, revelat tot de Hristos Domnul, cand a predicat: „Si zicea catre toti: Daca voieste cineva sa vina dupa Mine, sa se lepede de sine, sa-si ia crucea in fiecare zi si sa-Mi urmeze Mie” (Luca 9, 23).  
Lepadarea de sine, consta in lepadarea omului, de omul cel vechi din el al necredintei in Dumnezeu si al pacatului, iar luarea crucii inseamna, luarea vietii cu luptele ei sfinte si cu simbolurile biruintei si ale invierii din toate greutatile, prin rugaciunea si credinta in Iisus Hristos „Invierea si viata” (Ioan 11, 25). De ce? Fiindca, daca viata pamanteasca a lui Iisus Hristos, ca Om, a fost Crucea izbavirii omenirii de sub moartea pacatelor in stapanirea diavolului (Evrei 2, 14), nici viata omului, a conducatorilor si a popoarelor nu poate fi alta, decat teologia sau filozofia gasirii Sensului Vietii in Taina Crucii, lui Hristos Cel Inviat. Omul trebuie sa duca crucea familiei, conducatorul crucea poporului si popoarele crucea lor cu credinta si rugaciune – Spre mantuirea in Hristos – „Mantuitorul lumii” (Ioan 4, 42), Si asa vor fi slavate. Amin.

Articol disponibil la adresa: http://www.clipa.com//a5585-SALVAREA-OMENIRII-SECOLULUI-XI-LA-RASCRUCE-ESTE-SPRE-MANTUIREA-206-N-HRISTOS.aspx