A DOUA VENIRE A DOMNULUI HRISTOS



de Preot Aurel Sas, Ic. Stavrofor, Las Vegas

“Atunci se va arata pe cer semnul Fiului Omului si vor plange toate neamurile pamantului si vor vedea pe Fiul Omului venind pe norii cerului, cu putere si cu slava multa” (Matei 24,30).
“Iar de ziua si de ceasul acela nimeni nu stie, nici ingerii din ceruri, nici Fiul, decat numai Tatal”(Matei 24,36).
„El (Iisus) a zis catre ei: Nu este al vostru a sti anii sau vremurile pe care Tatal le-a pus in stapanirea Sa”(Fapte 1,7)
“Iar cerurile de acum si pamantul sunt tinute prin acelasi Cuvant (al lui Dumnezeu) si pastrate pentru focul din ziua Judecatii si a pieirii oamenilor necredinciosi.
 Iar ziua Domnului va veni ca un fur; atunci cerurile vor pieri cu vuiet mare; stihiile arzand, se vor desface si pamantul si lucrurile de pe el vor arde cu totul. Dar noi asteptam, potrivit fagaduintei Lui, ceruri noi si pamant nou, in care locuieste dreptatea” (2Petru 3, 7, 10, 13).
“Si am vazut cer nou si pamant nou. Caci cerul cel dintai si pamantul cel dintai au trecut; iar marea nu mai este.” (Apoc. 21,1).
“Da, vin curand si plata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia, dupa cum este fapta lui. Eu sunt Alfa si Omega, Cel dintai si Cel de pe urma, inceputul si sfarsitul”…Da, vin curand. Amin. Vino, Doamne Iisuse! (Apoc. 22,12-13; si 22, 20).



Parabole Exhatologice despre Venirea Domnului
(Continuare din editia precedenta)
 Nici unul dintre sfinti nu socoteste ca a ajuns la sfarsitul istoriei, pentru a trai in toata plinatatea comuniunea cu Dumnezeu in Gloria vazuta a slavei lui Hristos. Perfectiunea exhatologica va veni dupa ce omenirea s-a straduit sa faca totul in Imparatia Harului lui Hristos, in care omenirea traieste acum. Dupa cum ne descopera Sf. Pavel: „Caci noi toti, privim ca in oglinda, cu fata descoperita, slava Domnului, ne prefacem in acelasi chip din slava in slava, ca de la Duhul Domnului" ( 2Cor. 3,18). Dar acestea cer un progres spiritual continuu: „Indata ce ne-am botezat sufletul straluceste mai mult decat soarele, fiind curatat de Duhul; si atunci privim spre slava lui Dumnezeu si primim o stralucire si ne prefacem din slava" – din slava Domnului – „in slava” – in slava noastra (Sf. Ioan Hrisostom, Omilia VII, la 2Cor., in traducere, p.107).

Semnele Vinirii a doua a Domnului Hristos
Semne pozitive. Sf. Scripturi care folosesc cuvantul grecesc „semn" se constata ca este folosit la singular si la plural la fel. Astfel se vorbeste la singular de: „semnul taierii-imprejur" ca pecete a dreptatii lui Avraam pentru credinta lui (cf. Rom. 4,11); de „semn din cer” cerut de carturari si farisei (cf. Matei 16,1-2); Iisus este „semnul”, Pruncul culcat in iesle (cf. Luca 2,34), si „semnul care va starni impotrivire” spre „caderea si ridicarea multora in Israel” (cf. Luca 2,34-35). Iar cand I se cere „semn”, Domnul raspunde cu „semnul lui Iona” (Matei 12,38-40; 16,1-4; Marcu 8,12; Luca 11,29-30), simbolizand pe Iisus mort si inviat; precum si semnul daramarii si ridicarii „Templului” Trupului Sau Inviat, a treia zi (cf. Ioan 2,18-19). Ucenicii L-au intrebat: de „semnul venirii Tale” si de „semnul sfarsitului” (Matei 24,3), iar El le-a vorbit de „semnul venirii” Lui, de „semnul Fiului Omului” (Matei 24,30), la venirea Sa.
„Semnul Fiului Omului” nu poate fi decat Crucea rastignirii Lui, prin care El a rupt zapisul „greselilor noastre si ne-a impacat cu Dumnezeu-Tatal” (cf.Col.2,14; 2Cor.5,18-19; Efes.2,16), eliberand fapturile de toate puterile demonice, biruind asupra lor prin Cruce (cf. Col. 2,15). „Isus le-a zis: „Am vazut pe Satana cazand ca un fulger din cer.”(Luca 10,18). „Un semn mare aratat din cer”, o femeie invesmantata cu soarele si luna, purtand pe cap Cununa cu 12 stele (Apoc. 12,1), simbol al Bisericii;
Sf. Ap. Pavel zice ca iudeii cer „semne”, elinii cer intelepciune, iar noi „propovaduim pe Hristos Cel rastignit” (1Cor. 1,22-24), care se vede a fi insasi „Semnul”. Se vorbeste apoi de harisma „glosolaliei” sau „grairea in limbi”, care este „semnul pentru cei necredinciosi” (cf. 1Cor. 14,22), ca sa-i incredinteze ca Hristos este Fiul lui Dumnezeu, Mantuitorul lumii. Apoi, Sf.Ap. Pavel vorbeste in Epistolele sale de „semnul semnaturii” sale ca semn al autenticitatii Epistolelor sale (cf. 2Tes. 3,17).
Semnele vremurilor. Alte Scripturi vorbesc de „semne” la plural. Astfel, Domnul vorbeste de „semnele vremii” (cf. Matei 16,3), de „semne si minuni” (cf. Ioan 4,48)), semne si minuni care sunt daruri ale Duhului Sfant, venit in Biserica dupa Cincizecime, date spre zidirea Bisericii (cf. 1Cor. 12,7-11;14,4, 26). Sunt si „semne mari din cer”, „semne in soare, in luna si in stele” (cf. Luca 21,11,35); si „semnele de dovedire ale apostoliei lui Pavel” (cf. 2Cor. 12,12).
Semne negative. Sfanta Scriptura ne prezinta si alte feluri de „semne negative”, ca: „semnul tradarii”, sarutul lui Iuda vanzatorul (cf. Luca 22,48), si „un alt semn mare si minunat”; sapte ingeri cu sapte pedepse ale maniei lui Dumnezeu (cf. Apoc. 15,1) asupra lumii; si in fine „semnul balaurului rosu, Lucifer, cazut din cer, care a tras dupa el a treia parte din stele, ingeri) (cf. Apoc. 12,3; Luca 10,18), si „semnul fiarei” (cf. Apoc. 13,17; 20,4).
Semnele antihristului. Semnele diabolice ale antihristului, sau ale fiarei apocaliptice; „semne” care vor arata timpul aparitiei potrivnicului lui Hristos. Se spune ca venirea aceluia (antihristul ultim) va fi prin lucrarea lui satan, insotit de tot felul de puteri si de „semne si de minuni mincinoase” (2Tes. 2,9); sau ca „face semne mari, incat face ca si foc sa se pogoare din cer, pe pamant, inaintea oamenilor. Si amageste pe cei ce locuiesc pe pamant prin „semnele” ce i s-a dat sa faca ...” (Apoc. 13,13-14), "semne” facute si de proorocul mincinos (Ap. 16, 13-14).
Deosebit de „semnul” si de „semnele” amintite care se vor petrece in istorie inaintea Parusiei, ca prevestitoare sau premergatoare, unele mai indepartate altele mai apropiate, Venirii Domnului, sunt ca: in cele dintai se vorbeste de razboaie, cand se va ridica neam peste neam si imparatie peste imparatie; si va fi foamete, ciuma si cutremure. Dar inca nu va fi sfarsitul, ci toate acestea „sunt numai inceputul durerilor” (cf. Matei 24, 1-8; 24, 9-42), „dar inca nu este sfarsitul”(Matei 24,6).
Va urma

Articol disponibil la adresa: http://www.clipa.com//a2882-A-DOUA-VENIRE-A-DOMNULUI-HRISTOS.aspx