Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

Din Viata si Invataturile lui IISUS - In ultimele zile din saptamana Sf. Patimi

de Preot Paroh Aurel Sas, Las Vegas

„Caci invata pe ucenicii Sai, si zicea: „Fiul Omului va fi dat in mainile oamenilor; ei Il vor omori, si a treia zi dupa ce-L vor omori, va invia." (Marcu 9,31)

(Continuare din numarul precedent)

Pregatirea pentru rastignire a lui Iisus, a constat, in: Desbracarea de hainele Lui, care apoi au urmat sa revina celor care L-au rastignit; Pregatirea piroanelor pentru a fi batute in mainile si picioarele lui Iisus, care urma sa fie rastignit; punerea si asezarea lui Iisus pe Cruce; Baterea cuielor piroane in mainile si picioarele lui Iisus pentru stabilitatea corpului Sfant al Domnului; punerea coaroanei de spin pe Capul Sfant al Domnului si Ridicarea Crucii in sus cu Iisus batut in piroane, caci cuiele nu putea tine asa bine corpul!!!

Din locul cuielor, in mainile si picioarele lui Iisus, si a spinilor din coroana care strabatuse capul, Sangele din Trupul Sfant al Domnului, a inceput sa curga pe Cruce, ajungand pe pamant!!! Asadar, fruntea luminoasa a Domnului era patrunsa de spini si in sangerare pe fata-I Sfanta, mainile Sfinte ale lui Iisus care bincuvantasera multimile de oameni spre viata, vindecasera atatea dureri si mangaiasera atatea suferinti, care luasera copiii in bratele-I Sfinte, care inmultise painile in pustie pentru a da de mancare celor flamanzi, care au ridicat pe cei morti cand i-a inviat si picioarele cu care a strabatut pamantul peste tot, si Galilea neamurilor, sfintindu-l prin calcarea sfintelor picioare ale Domnului, acum, sangerau!!! Aceasta au facut oamenii necredintei in Dumnezeu, atunci si intotdeauna in istorie. In acelasi timp, alti ostasi se ocupau cu pregatirea pentru crucificare a celorlati ce urmau sa fie rastigniti, de-a dreapta si de-a stanga lui Iisus.

Ridicarea Crucilor in sus cu cei rastigniti

"Si cand L-au rastignit era ceasul al treielea. Si vina Lui era scrisa deasupa: Regele Iudeilor. Si impreuna cu El au rastignit doi talhari: unul de-a dreapta si altul de-a stanga Lui. Si s-a implinit Scriptura care zice: Cu cei fara de lege s-a socotit" (Marcu 15,25,-28). Deci, la ceasul al treilea din zi, Crucea lui Iisus era ridicata in sus, cu inscriptia deasupra in trei limbi: evreieste, latineste si greceste: "Iisus Nazarineanul, Regele Iudeilor", iar de-a dreapta si de-a stanga crucile cu ceilalti rastigniti. Inscriptia deasupra Crucii arata vina celui rastignit. Citind iudeii: "Iisus Nazarineanul, Regele Iudeilor! Au ramas ofensati: Cum, adica, chiar si de acolo, din inaltul Crucii, Iisus Hristos, sa stapaneasca peste ei? De aceea i-au cerut lui Pilat sa schimbe ce a scris. Dar Pilat a hotarat, ca macar de data aceasta sa nu asculte de ei, si le-a zis: "Ceea ce am scris, am scris". Si nimeni nu a cutezat nici pe Golgota sa schimbe ceea ce a scris Pilat, desi el nu era acolo.

Istoria ne spune ca rastignitii puteau ramane pe cruce multa vreme. Chinuirile din partea celor ce i-au rastignit erau ingrozitoare, incat moarte era dorita. In’afara de Iisus, la ceilalti rastigniti le-a zdrobit fluierile picioarelor! De aceea, unii chiar cereau moartea ca pe o izbavire de chinuri. Pentru Domnul Iisus aceste chinuri au durat aproape trei ceasuri, incepand de la amiaza. Destula vreme ca neamul ales sa-si aleaga cuvintele de dispret, pe care providenta le-a pastrat, iar istoria le-a consemnat si nu le-a uitat niciodata.

Dar mai presus de toate, se ridica peste veacuri si secole cu ecoul cel mai puternic, deslegarea de iertare pe care Iisus a rostit-o din inaltul Crucii Golgotei, dupa ce L-au rastignit, zicand: "Iar Iisus zicea: Parinte, iarta-le lor, ca nu stiu ce fac.”(Luca 23,34). Aceasta numai Iisus a putut-o zice in istorie, celor care Il rastignim in fiecare zi prin pacatle necredintei noastre precum cei de atunci!

Hulirea lui Iisus pe Cruce din partea trecatorilor si a liderilor iudei

"Iar trecatorii Il huleau, clatindu-si capetele si zicand: Tu, Cel ce darami Templul si in trei zile il zidesti, mantuieste-Te pe Tine Insuti! Daca esti Fiul lui Dumnezeu, coboara-Te de pe cruce! Asemenea si arhiereii, batandu-si joc de El, cu carturarii si cu batranii, ziceau: Pe altii i-a mantuit, iar pe Sine nu poate sa se mantuiasca! Daca este regele lui Israel, sa se coboare acum de pe cruce, si vom crede in El. S-a increzut in Dumnezeu: Sa-L scape acum, daca-L vrea pe El! Caci a zis: Sunt Fiul lui Dumnezeu" (Matei 27,39-43).

Din aceste cuvinte de hula se poate vedea rautatea, intunecimea mintii si a sufletelor tuturor celor care Il huleau pe Iisus, atat dintre trecatori cat si dintre liderii iudei care erau prezenti. Daca Iisus se coboara de pe Cruce: Cine platea pretul rascumpararii neamului omenesc din moartea pacatelor? Cine aducea Jertfa de Rascumparare a omului din pacat? Cine murea in locul lor si in locul fiecarui om, din toate generatiile, pentru a-l salva pe omul nelegiuirii de la moartea in pacate? Daca Iisus se cobora de pe Cruce, Cine ar fi inviat a treia zi, cand cu moarte pe moarte calcand a daruit viata lumii Sale?

Asa se vede cum omul din toate timpurile cere bravuri omenesti, ca sa poata vedea si intelege ca cineva este tare. Asa priveste omul in marginirea lui. Asa cere omul fara sa gandeasca in viitor cu perspectiva eterna. Asa cere omul tuturor timpurilor in intunecimea mintii lui, care nu asteapta sa treaca noaptea gandirii sale ca sa vina ziua cu mai multa lumina sa poata intelege si el ceva. Asa se sorteste omul in fiecare zi diavolului cu intunericul sau si nu se daruieste luminii divine spre mantuire.

La fel L-au hulit pe Iisus, Cel rastignit pe Cruce de ei: arhiereii, carturarii si batranii poporului, zicand: "Daca este regele lui Israel, sa Se pogoare de pe Cruce, si vom crede in El” (cf. Matei 27,43). Minunile si Invierile din morti care le-a facut Iisus, nu erau destule ca sa creada in El, le trebuiau bravuri omenesti sa se coboare de pe cruce. Ce intunecime a mintii si a judecatii. Dar arhiereii, carturarii si batranii sunt cu atat mai vinovati in fata istoriei si a Dreptei judecatii cu cat cunosteau Scripturile si au instigat poporul la rastignirea lui Iisus. Au omorat pe Iisus impotriva Poruncii lui Dumnezeu: “Sa nu omori!” Iata, ce zice Scriptura ca au facut ostasii romani de langa Cruce: “Si Il luau in ras si ostasii care se apropiau, aducandu-I otet”(Luca 23,36). Cel putin acestia nu stiau nimic. Ca dupa putin timp, un sutas roman vazand ce s-a intamplat a marturisit adevarul ce a ramas in istoria omenirii, can a zis: “Cu adevarat Fiul lui Dumnezeu era Acesta”.

Mantuirea talharului de-a dreapta in hulele celorlati!

“Iar unii dintre facatorii de rele rastigniti, Il hulea zicand: Nu esti Tu Hristosul? Mantuieste-Te pe Tine Insuti si pe noi. Si celalalt, raspunzand, il certa, zicand: Nu te temi tu de Dumnezeu, ca esti in aceeasi osanda cu El? Si noi pe drept, caci noi primim cele cuvenite dupa faptele noastre; Acesta insa n-a facut nici un rau. Si a zis lui Iisus: Pomeneste-ma, Doamne, cand vei veni in imparatia Ta. Si Iisus i-a zis: Adevarat graiesc tie: astazi vei fi cu Mine in rai” (Luca 23,39,-43). Asa a avut loc mantuirea talharului de-a dreapta lui Iisus, marturisind vinovatia si osanda lor pe drept si declarand solemn nevinovatia Domnului Hristos, cu riscul altor chinuri ce puteau sa-i aduca cei ce l-au rastignit, si in Cuvintele lui Iisus Mantuitorul, cand a zis: “Adevarat graiesc tie: astazi vei fi cu Mine in rai” (cf. Luca 23,43). Asa si astazi, intr-o lume de pacat si faradelege a inceputului de secol 21, in care traim, multi se pot mantui prin sinceritatea si spovedanie pacatului, asemenea talharului rastignit de-a dreapta lui Iisus. Deci, sa nu uitam: Baraba a fost eliberat si Iisus condamnat in locul lui, iar talharul de pe cruce mantuit si Iisus rastignit! Ce taina mare, frate cititorule. Ce zici? Nu-i asa?

Cine a ramas langa Crucea lui Iisus dintre ai Sai?

“Si stateau langa Crucea lui Iisus, mama Lui si sora mamei Lui, Maria lui Cleopa, si Maria Magdalena. Deci Iisus vazand pe mama Sa si pe ucenicul pe care il iubea stand alaturi, a zis mamei Sale: Femeie, iata fiul tau! Apoi a zis ucenicului: Iata mama ta! si din ceasul acela ucenicul a luat-o la sine.” (Ioan 19,25-27).

Iubirea Maicii Domnului pentru Fiul ei – Iisus - nu a cunoscut nici o frica, ceea ce a facut sa-L insoteasca pe Fiul ei peste tot, ramanand langa Crucea lui Iisus pe Golgota cu orice risc. Nu poate fi un exemplu de mama mai presus, ca exemplul de viata, iubire si devotament al Maicii Domnului Iisus. Grija si iubirea Fiului ei – Iisus – s-a aratat in incredintarea Mamei Sale in grija ucenicului Ioan, prin cuvintele: “Mama, Iata fiul Tau!” si lui Ioan: “Iata mama ta!” si din ceasul acela ucenicul a luat-o la sine” (cf. Ioan 19,26-27).

Acest exemplu de iubire si de grija a Maicii Domnului si a Fiului ei Iisus trebuie urmat in viata de familiile crestine, in relatiile de parinti si copii. Aceasta incredintare a mamei Sale din partea lui Iisus, in grija ucenicului Ioan dovedeste ca, Fecioara Maria NU a mai avut copiii, iar unde se vorbeste in Scriptura de fratii Domnului, este vorba de verisorii lui Iisus, la care atunci li se mai spunea si frati. Pentru edificare sa cercetam istoria timpurilor la popoare.

Impartit-au hainele Mele lorusi, iar pentru camasa Mea au aruncat sorti. "Dupa ce au rastignit pe Iisus, ostasii au luat hainele Lui si le-au impartit in patru parti, fiecarui ostas cate o parte, si camasa. Dar camasa era fara cusatura, de sus tesuta in intregime. Deci au zis unii catre altii: Sa nu o sfasiem, ci sa aruncam sorti pentru ea, a cui sa fie. Asa s-a implinit Scriptura care zice: Impartit-au hainele Mele lorusi, si pentru camasa Mea au aruncat sorti. Asadar ostasii acestea au facut” (Ioan 19,23-24).

(Va urma)

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page