Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

Conducatori dupa "Inima lui Dumnezeu", Conducatori dupa "Inima Oamenilor"

(Continuare din numarul anterior)

Salvarea este prin intoarcerea conducatorilor si a popoarelor la Dumnezeul cerului si al pamantului, la urmarea Evangheliei lui Hristos si apoi va avea loc restaurarea popoarelor dupa Scriptura care ne descopera din partea lui Dumnezeu zicand: „De voi incuia cerul si nu va fi ploaie, de voi porunci lacustei sa manance tara, sau voi trimite vreo boala molipsitoare asupra poporului Meu, si se va smeri poporul Meu, care se numste cu numele Meu, si se vor ruga si vor cauta fata Mea, si se vor intoarce de la caile lor cele rele, atunci ii voi auzi din cer, le voi ierta pacatele lor si le voi tamadui tara"(2 Paralipomena sau 2 Cronici 7:13-14)

Astfel, tema acestui Articol am ales-o din ceea ce se intampla cu conducatorii popoarelor in lumea secolului 21, si din observatiile la alegerile de conducatori de popoare si de diversi lideri in fruntea diferitelor institutii in lumea de azi. Principiul este „democratia", precum stim, unde cetatenii tarilor isi aleg prin Vot conducatorul lor, dupa ce acesta isi prezinta candidatura si face reclama cea mai mare, ca fiind cel mai bun dintre toti ceilalti candidati. Si precum stim, ca sa se ajunga la democratie s-au trecut multe etape istorice.

Cel care a obtinut Voturile cele mai multe este cel ales, dupa „inima poporului", care apoi urmeaza sa depuna un juramant, fara a jura neaparat numai pe Biblie, adica pe Cuvantul lui Dumnezeu, ca isi va indeplini misiunea de conducator al poporului din constiinta, astfel „sa-l ajute Dumnezeu". Poate sa jure chiar pe Coran si sa conduca un popor in majoritate crestin, si nu musulman, sau poate, mai nou, sa nu jure de loc! Dar conducatorul unui popor musulman de religie trebuie sa jure numai pe Coran si nu pe Biblie. Aici au ajuns conducatorii de azi, alesi dupa „inima oamenilor" fata de cei din trecut. In timpul celor patru ani de conducere sau chiar mai multi, se vad rezultatele promisiunilor de la alegeri, ca nu s-au indeplinit de conducatorul, care a fost ales dupa „inima poporului".  Starea materiala a populatiei nu s-a imbunatatit, iar starea morala a decazut si mai mult! Dupa terminarea mandatului, in care conducatorul a dezamagit poporul, in parte sau aproape in totalitate, urmeaza iarasi alte alegeri „democratice", in repetare dupa „inima oamenilor", care voteaza, dar poporul nu cunoaste, iarasi, foarte bine pe cine voteaza, dupa prezentarea Scripturii prin care Mantuitorul Hristos zice: „Drept raspuns Iisus a zis: „Nu stiti ce cereti...." (Matei 20:22).

De ce nu stie poporul ce voteaza sau ce cere? Pentru ca poporul nu mai este educat sa cunoasca pe Dumnezeu si Legile morale, care tin si ridica standardele de viata umana la cele mai inalte valori. Omul este educat sa cunoasca viata materiala si fericirea vietii trupesti in diferite placeri trecatoare, care mai aduc si diferite boli in societate. Astfel, omul nu mai are o perspectiva dincolo de moarte. Educatia omului este pervertita de la adevaratele valori ale fiintei umane, date de Creatorul sau – Dumnezeu, pentru viata aceasta, cu perspectiva vietii eterne. Omul contemporan si modern alege si voteaza pentru un conducator, care aproba avorturile, homosexualitatea etc., toate fiind caracteristici de alegere a unui conducator dupa „inima omului" si nu dupa „inima lui Dumnezeu". Conducatorii din tarile unde nu se aproba legea imorala nu sunt considerati „democratici" si astfel nu pot intra in marile uniuni comunitare pe continente ale popoarelor, sa beneficieze de planurile financiare ale globalizarii nefericite! Trecutul istoric ne prezinta alegeri diferite: de conducatori in timpul monarhiilor, de regi si alegeri de dictatori in timpurile comuniste, unde nu era vorba de nici un vot democratic, ci de dictatura si executii. Dar alegerile erau dupa „inima dictatorilor din popor", cu o propaganda falsa, precum am vazut cei care am trait in comunism.

Am prezentat aceste  cateva aspecte, din alegerile de conducatori de popoare de azi si din trecut, in mare, dupa „inima oamenilor", ca sa putem intelege Sfintele Scripturi, care prezinta alegeri de conducatori de popoare dupa „inima lui Dumnezeu", care vor conduce popoarele cu responsabilitate, nu numai la o buna stare spirituala morala, ci si la o buna stare materiala, evaluand viata si valorile ei in lumina cunoasterii lui Dumnezeu, cu perspectiva vietii vesnice.

Alegerea de conducatori dupa „inima lui Dumnezeu"

Marele Dumnezeu a intrat si s-a implicat in istorie odata cu crearea universului si a omului. Dumnezeu a intervenit in conducerea omului si a popoarelor din necesitatea salvarii propriei Sale creaturi. L-a pregatit pe om in toate timpurile istoriei pentru primirea Rascumparatorului Mesia Hristos, „Imparatul imparatilor si Domnul domnilor" (cf. 1 Timotei 6:15). Pentru a avea un popor prin care sa arate planurile si invataturile Sale de mantuire, Dumnezeu l-a chemat pe Avraam si a facut din el un popor, prin urmasii lui: Isaac si Iacov cu cei 12 copii ai lui. Poporul a primit numele de Israel, prin numele schimbat al lui Iacov de catre Dumnezeu, atunci cand i-a cerut sa-l binecuvanteze si Domnul i-a zis: „De acum nu-ti va mai fi numele Iacov, ci Israel te vei numi ..." (cf. Facere 32:28). Iacov, numit Israel, a ajuns in Egipt, cu cei 12 copii ai lui, in urma fiului sau Iosif, care ajunsese mai marele Egiptului dupa Faraon.

Iosif conducator al Egiptului

Unul dintre primii si marii conducatori dupa „inima lui Dumnezeu" a fost Iosif, evreu, fiul lui Iacov, care a ajuns in Egipt prin imprejurari diferite si dupa ce a talcuit visul lui Faraon, despre cei 7 ani de belsug si cei 7 ani de foamete ce vor veni peste Egipt (cf. Facere 41:14-38). Astfel, Faraon l-a pus pe Iosif mai marele Egiptului, cu putere de conducere deplina, dupa Scripturile care ne descopera zicand: „Apoi a zis Faraon catre Iosif: „De vreme ce Dumnezeu ti-a descoperit toate acestea, nu se afla om mai intelept si mai priceput decat tine". Apoi Faraon a zis lui Iosif: „Iata, eu te pun astazi peste tot pamantul Egiptului! Si si-a scos Faraon inelul din degetul sau si l-a pus in degetul lui Iosif, l-a imbracat cu haina de vison si i-a pus lant de aur imprejurul gatului lui. Apoi a poruncit sa fie purtat in a doua trasura si sa strige inaintea lui: „Cadeti in genunchi!" Si asa a fost Iosif pus peste tot pamantul Egiptului. Si a zis iarasi Faraon catre Iosif: „Eu sunt Faraon! Dar fara stirea ta, nimeni nu are sa-si miste nici mana sa, nici piciorul sau, in tot pamantul Egiptului!" (Facere 41:39-44)

Dar evreul Iosif, dupa ce a ajuns in Egipt la Putifar, care era la curtea lui Faraon, nu a acceptat compromisul imoral de a se culca cu femeia stapanului sau Putifar, dupa cum vroia ea (cf. Facere 39:1-23), ramanand la standardele lui morale, de mare demnitate dupa Credinta in Dumnezeul adevarat al parintilor lui Iacov, Isaac si Avraam, desi a ajuns aruncat in inchisoare. Astfel, Dumnezeu l-a ridicat la vreme conducator al marelui Imperiu Egiptean, salvand populatia Egiptului si a altor tari din jur (cf. Facere 41:56-57) de la foametea de 7 ani, care a venit pentru ca Dumnezeu i-a dat intelepciunea de a chivernisi roadele si belsugul celor 7 ani dinainte. Iosif avea numai 30 de ani cand a ajuns conducatorul Egiptului. Dumnezeu, datorita Credintei si Rugaciunii lui, l-a binecuvantat pe Iosif cu intelepciunea de a aduna grau si alte roade din cei 7 ani de belsug pentru cei 7 ani de foamete (cf. Facere 41:46-57). Iar Iacov, tatal lui Iosif, cu fratii lui, au ajuns in Egipt pentru ca au venit si ei sa cumpere grau din Egipt (cititi din cartea Facerii cap. 42-47).

(Va urma)

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page