Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

INTRAREA TRIUMFALA A DOMNULUI ÎN IERUSALIM



de Preot Aurel Sas, Las Vegas


"Iar multimile care mergeau inaintea Lui si care veneau dupa El strigau, zicand: Osana Fiului lui David; Binecuvantat este Cel ce vine intru numele Domnului! Osana intru cei de sus" (Matei 21, 9).
"Bucura-te foarte, fiica Sionului, veseleste-te, fiica Ierusalimului, caci, iata, Imparatul tau vine la tine drept si biruitor; smerit si calare pe asin, pe manzul asinei"
(Zaharia 9, 9).


(Continuare din editia precedenta)

Iisus a avut de ales atunci, intre tronul lui Israel cu invingerea romanilor si Crucea rastignirii pe Golgota cu invingerea diavolului si eliberarea omenirii intregi de sub moartea pacatelor. Domnul a mai avut de ales intre coroana de aur trecatoare a poporului Israel si intre cununa de spini, hule si insulte, intre piroanele rastignirii cu mantuirea omenirii din moartea pacatelor. Dar Iisus a ales rastignirea si moartea, ca omul si popoarele sa aleaga viata, intru urmarea Lui, spre Viata Vesnica. Intre aceste alternative, Iisus a ales Gradina Ghetsimani cu rugaciunea "sudorilor de sange" (Luca 22, 44) si voia lui Dumnezeu de dragul salvarii tale, stimate cititorule, a sufletului meu si a lumii intregi, si sa bea paharul (Matei 26, 39) amar al rastignirii, pentru bucuria rascumpararii neamului omenesc prin Jertfa Sa pe Cruce si a invierii omenirii in Invierea Sa.

Cine este Acesta? (Matei 21, 10)

"Si intrand El in Ierusalim, toata cetatea s-a cutremurat, zicand: Cine este Acesta?" (Matei 21, 10). Asa au intrebat cei de atunci tulburati, la Intrarea Triumfala a lui Iisus in Ierusalim: "Cine este Acesta?", dupa cum intreaba si cei de azi, cine este Acesta, Iisus Hristos, sa ascultam de Evanghelia Lui? Dumnezeu aduce raspunsul prin multimile credincioase, zicand: "Iar multimile raspundeau: Acesta este Iisus, proorocul din Nazaretul Galileii" (Matei 21, 10-11) si "Mantuitorul lumii" (Ioan 4, 42).
Raspunsul il pot gasi cei de azi, cum ar fi putut sa-l gaseasca si cei de atunci, daca ar fi vrut sa-l caute, intreband despre profetiile mesianice incepand de la Adam, care zice ca El, Hristos este samanta femeii care avea sa zdrobeasca capul sarpelui (Facere 3, 15). Sa intrebe pe Avraam si va zice: El este dupa randuiala lui Melhisedec, Imparatul Salemului, Imparatul pacii (Facere (14, 18); pe Iacov si va zice: El este Silo din samanta lui Iuda. Isaia va zice: El este "Emanuel", "Inger de mare sfat, Sfetnic minunat, Dumnezeu tare, biruitor, Domn al pacii, Parinte al veacului ce va sa fie" (Isaia 7, 14; 9, 5-6). Emanuel, ce se talcuieste "cu noi este Dumnezeu" (Matei 1, 23), si nimeni nu poate fi "impotriva noastra" (Rom. 8, 31).
Ieremia zice: Odrasla lui David "Domnul-dreptatea-noastra!" (Ieremia 23, 6); Daniel zice ca: El este Mesia. Iar Osea va zice: "Dar Dumnezeu este Domnul Savaot, Domnul este numele Lui" (Osea 12, 6); Sf. Ioan Botezatorul zice ca Iisus este: "Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii" (Ioan 1, 29). Dumnezeu-Tatal  zice: "Acesta este Fiul Meu cel iubit intru Care am binevoit" (Matei 3, 17); Iar, in comparatie cu omul necredincios, si diavolul Il recunoaste pe Iisus cine este, cand zice despre Iisus: "Te stim cine esti: Sfantul lui Dumnezeu" (Marcu 1, 24). In alta parte tot diavolul zice necredinciosului, despre Iisus: "Ce ai Tu cu noi, Iisuse, Fiul lui Dumnezeu?" (Matei 8, 29). Credinceosii din toate timpurile Il marturisim pe Iisus Hristos, zicand ca El este: ". Hristosul, Fiul Dumnezeului Celui viu" (Ioan 6, 69), ". Mantuitorul lumii" (Ioan 4, 42). Iar, Iisus Domnul raspunde tuturor de unde vine ratacirea: "Raspunzand, Iisus le-a zis: Va rataciti nestiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu" (Matei 22, 29). Sa gasim despre El, Iisus ne indeamna: "Cercetati Scripturile,... si acelea sunt care marturisesc despre Mine" (Ioan 5, 39). Este un indemn sa cercetam ca sa aflam ca Hristos este Mesia.

Tu pe cine alegi, stimate cititorule?
Eu Il aleg pe Iisus, "Domnul domnilor, Imparatul imparatilor" (Apoc. 17, 14), pentru ca nu este alt Nume dat oamenilor sub Cer ca sa ne mantuiasca (Fapte 4, 12), si astfel El sa vina si sa intre triumfal in sufletul meu, in familia mea, in orasul, poporul si in tara mea si El sa ne conduca prezentul si viitorul spre vesnicie. E ultima noastra sansa sa-L mai alegem pe Iisus, pana cand va veni ca Imparat in toata slava Sa, cu sfintii Sai ingeri, pe norii cerului sa sada pe tronul slavei Sale, adunandu-se inaintea Lui toate neamurile (Matei 25, 31-32), "sa judece vii si mortii" (1 Petru 4, 5). Atunci va fi randul Lui, sa vina ca Judecator, precum acum este randul nostru sa-L alegem ca Mantuitor si sa nu-L mai rastignim prin necredinta. Azi alegi viata sau moartea, azi alegi intre bine si rau, intre minciuna si adevar. Alegandu-L pe Iisus, alegi viata, binele si adevarul pentru tine. Acum doua mii de ani, Hristos Domnul a ales moartea, pentru toti ca noi sa avem astazi sansa sa alegem viata, fiindca El este: "Calea, Adevarul si Viata" (Ioan 14, 6). Calea spre toate inaltarile, Adevarul ce face liber, Viata cea adevarata cu revarsarea intru Viata Vesnica.

Iisus a calatorit in fiecare zi din Betania la Ierusalim
Dupa o zi incarcata cu Intrarea in Ierusalim si lucrarile divine la templu, Iisus a plecat seara impreuna cu ucenicii in Betania, care "era aproape de Ierusalim, ca la cincisprezece stadii" (Ioan 11, 18). Aceasta desplasare a facut-o Domnul in fiecare zi din Saptamana Sfintelor Sale Patimi: Dimineata a venit din Betania la Ierusalim (Matei 21, 17-18), sau de pe Muntele Maslinilor, unde petrecea in rugaciune (Luca 21, 37-38), pentru vestirea Evangheliei si savarsirea lucrarilor mantuitoare a multimilor de atunci si a celor de azi si de maine, prin Evangheliile ce ni le-a lasat.
Seara mergea inapoi in Betania, unde petrecea peste noapte in casa lui Lazar, sau la Muntele Maslinilor ca sa stea de vorba cu Tatal ceresc in rugaciune despre mantuirea lumii, ca ziua urmatoare sa se intoarca impreuna cu ucenicii la Ierusalim. Sf. Luca zice ca ramanea noaptea si pe Muntele Maslinilor, ca marti noaptea, iar dimineata venea la Ierusalim, fiindca "tot poporul venea dis-de-dimineata la El in templu, ca sa-L asculte" (Luca 21, 37-38). Toate pana in Vinerea Mare, in zorii diminetii, cand Iisus va fi arestat in Gradina Ghetsimani, dus spre judecata la Sinedriul iudaic cu Caiafa (Matei 26, 57), si a Tribunalului roman din Ierusalim condus de guvernatorul Pontiu Pilat (Marcu 15, 1-2), unde va primi sentinta de condamnare la moarte prin rastignire! (Matei 27, 26).
Asa petrecandu-se marile evenimente in Duminica Floriilor, cu Intrarea Triumfala a Domnului Iisus in Ierusalim, lucrarile mantuitoare la templu, s-a trecut la inceperea Saptamani Sfintelor Patimi, la care va urma contrastul Dumincii Invierii lui Hristos, necrezut de cele doua tribunale de judecata ce L-au condamnat la moarte! Sa-L urmam si noi in fiecare zi, din saptamana Patimilor pe Mantuitorul Hristos, cat si in toate zilele vietii, traind si noi pentru El iubirea ce a trait-o El fata de mantuirea noastra si a aproapelui. "Marire Marelui Dumnezeu si Mantuitorului nostru Hristos Iisus, Care S-a dat pe Sine pentru noi ." (Tit 2, 13-14). Astfel, alegandu-L pe Iisus Hristos in viata spre viitor, vom vedea dupa saptamana necazurilor (Ioan 16, 33), cu ducerea crucii mantuirii, ziua biruintei si Duminica Invierii, prin credinta in Invierea lui Hristos, chezasia invierii celui ce crede. Amin.

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page