Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

INTRAREA TRIUMFALA A DOMNULUI ÎN IERUSALIM



de Preot Aurel Sas, Las Vegas

"Iar multimile care mergeau inaintea Lui si care veneau dupa El strigau, zicand: Osana Fiului lui David; Binecuvantat este Cel ce vine intru numele Domnului! Osana intru cei de sus" (Matei 21, 9).
"Bucura-te foarte, fiica Sionului, veseleste-te, fiica Ierusalimului, caci, iata, Imparatul tau vine la tine drept si biruitor; smerit si calare pe asin, pe manzul asinei"
(Zaharia 9, 9).


(Continuare din editia precedenta)

La categoria oamenilor de buna-credinta s-au alaturat carturarii vremii si fariseii, ce au zis: "Deci fariseii ziceau intre ei: Vedeti, ca nimic nu foloseste! Iata, lumea s-a dus dupa El" (Ioan 12, 19). In acelasi timp, fariseii vazand cum ucenicii canta impreuna cu multimile, I-au zis: "Invatatorule, cearta-ti ucenicii! si El, raspunzand, a zis: Zic voua: Daca vor tacea acestia, pietrele vor striga" (Luca 19, 39). Apostolii Domnului erau aceia despre care Dumnezeu vestea cu mult inainte prin proorocii Sai: "In tot pamantul a iesit vestirea lor, si la marginile lumii cuvintele lor" (Psalm 18, 4). Asa, prin ei s-a implinit propovaduirea cuvintelor "Evangheliei lui Hristos, care e puterea lui Dumnezeu de mantuire a tot celui ce crede" (Rom. 1, 16) pana la marginile lumii. In cererea fariseilor de a-si certa Domnul ucenicii se vede invidia marilor conducatori religiosi ai vremii lui Iisus, din cauza popularitatii si a cuceririi multimilor din partea Mantuitorului, care alaturi de falsa conceptie iudaica despre Mesia, Hristos vor conduce la rastignirea Lui pe Crucea Golgotei.
Iisus a avut si adversari, precum a avut multimi si multimi de oameni ce L-au urmat, fiindca a spus adevarul ca sa salveze omul de minciuna. Scriitorul Bratescu-Voinesti a zis: "Daca te-ai hotarat sa spui adevarul, pregateste-te de suferinta". Hristos Domnul a luat calea suferintei, pentru marturisirea adevarului (Matei 22, 16), fiindca vedea omul ce suferea sub imperiul minciunii ca in zilele noastre si cauta salvarea lui prin marturisirea adevarului, care il va face liber, iar El era "Calea, Adevarul si Viata" (Ioan 14, 6), Cel ce a venit in lume sa marturiseasca despre Adevar, zicand: "si veti cunoaste adevarul, iar adevarul va va face liberi" (Ioan 8, 32).


Mantuitorul era Acela, despre Care se vorbea atunci ca si acum: "n-a vorbit nimeni, niciodata, ca Omul acesta" (Ioan 7, 46). Multimile veneau la Iisus pentru cuvantul Lui, ce schimba sufletele si era Omul in Care se putea avea incredere si nu te dezamagea niciodata. Lui Iisus ii era mila de multimi: "si vazand multimile, I s-a facut mila de ele ca erau necajite si ratacite ca niste oi care n-au pastor" (Matei 9, 36), si astfel le-a tamaduit bolnavii si le-a inmultit cele cinci paini si doi pesti si au mancat, saturandu-se ca la "cinci mii de barbati, afara de femei si de copii" (Matei 14, 14-22).
Cand omul Il vedea pe Iisus simtea ca ii voieste numai binele si astfel Il iubea cu cea mai mare si sfanta iubire. El era Fiul Omului al Carui cuvant devenea fapta si nu se putea schimba. El era atent cu fiecare suflet ce-l intalnea sa-l asculte cu iubire si sa-l ajute, nu ca mai-marii lideri de azi, fie ei chiar si religiosi. Intalnirea cu Iisus era o binecuvantare neasemuita, fiindca vedeai pe Fiul lui Dumnezeu intrupat (Ioan 1, 14), iar cei ce Il urmau erau atenti la toate cuvintele Lui, deoarece erau cuvintele vietii, ce aduceau intotdeauna o noutate, o revelatie. Iisus nu a respins pe nimeni niciodata dintre cei ce au venit la El, desi erau pacatosi, ci le-a iertat pacatele si i-a facut sanatosi: "si vazand Iisus credinta lor, i-a zis slabanogului: Fiule, iertate iti sunt pacatele tale!.... Scoala-te, ia-ti patul tau si mergi la casa ta." (Marcu 2, 1-12).
Hristos Domnul facea totul din iubire, pentru a ajuta si a salva omul din suferinta, cum face si azi. Cand Iisus se intalnea cu leprosii ii tamaduia (Luca 7, 22), pe orbi ii facea sa vada (Ioan 9, 32), slabanogii se ridicau la cuvantul Lui (Luca 5, 24). Venind sutasul roman la El sa-i vindece slujitorul sa nu moara, Iisus i-a raspuns: "Du-te, fie tie dupa credinta ta""si intorcandu-se acasa au gasit sluga sanatoasa"! (Matei 8, 13; Luca 7, 2).
Iair, mai-marele sinagogii, a venit si i-a zis ca fiica lui este pe moarte. Iisus i-a raspuns: "Nu plangeti; n-a murit, ci doarme.!" Si cand a zis fetei: "Ridica-te, ea a inviat!" (Luca 8, 52-56). Desi facea numai bine, mai-marii vremii L-au omorat, ca si cei de azi, prin rastignirea credintei omului in El, iar Iisus din inaltul Crucii Golgotei Se ruga Tatalui ceresc pentru iertarea lor, zicand: "Parinte, iarta-le lor, ca nu stiu ce fac!" (Luca 23, 34).

Reflectie

Intrebarea vine: Noi, cei de azi, printre care din multime ne gasim la sarbatorirea Intrarii Domnului in Ierusalim? Ne situam intre aceia ce L-au intampinat pe Iisus cu ramuri de finic in maini si cu covorul de primire facut din hainele lor si cantand Osanale sau printre conducatorii religiosi si politici, ce I-au cerut sa-si certe ucenicii, iar in Vinerea Mare au instigat multimea sa strige impreuna cu ei: "Rastigneste-L! Rastigneste-L!" (Ioan 19, 6). La aceasta tema trebuie sa reflectam, sa ne salvam sufletele, deoarece toti acei ce L-au dus pe Iisus la rastignire au intrat in intunericul faradelegilor, luandu-si plata lor, impreuna cu Iuda, vanzatorul.

"Si intrand El in Ierusalim, toata cetatea s-a cutremurat, zicand: Cine este Acesta?" (Matei 21, 10). Ierusalimul cu locuitorii si vizitatorii de Pasti s-au cutremurat, fiindca nu mai vazusera niciodata o asa intrare a niciunui rege si pe buna dreptate au intrebat: "Cine este Acesta?", Care este primit si aclamat ca un rege, dar intra diferit de regii istoriei. Raspunsul a venit de la multimile ce Il cunosteau pe Iisus, zicand: ". Acesta este Iisus, proorocul din Nazaretul Galileii" (Matei 21, 11), "Mantuitorul lumii" (Ioan 4, 42).
Intrebarea, stimate cititorule, Noi, cei de azi, la doua mii de ani, printre care ne situam, printre cei ce au intrebat, necunoscandu-L, "Cine este Acesta ?", sau suntem intre cei ce L-au cunoscut si au putut raspunde: "Acesta este Iisus, proorocul din Nazaretul Galileii", "Mantuitorul lumii" (Ioan 4, 42). Ori, suntem intre fariseii si liderii religiosi de atunci, si de azi, ce Il invidiaza de moarte, care au zis: "Vedeti ca nimic nu folositi! Iata, lumea s-a dus dupa El" (Ioan 12, 19), care "din ziua aceea, s-au hotarat ca sa-L ucida" (Ioan 11, 53). Intelepciunea, raspunzand, cred ca zice: sa se cerceteze fiecare pe sine, pana nu este prea tarziu.

Astfel, din toate acestea trebuie sa invatam, daca vrem sa ne mantuim, a lua in viata atitudinea lui Iisus de iubire si a vrajmasilor, sa avem mila si ajutor fata de cei in suferinta, semenii nostri si nu atitudinea arhiereilor Ana si Caiafa, a fariseilor, carturarilor si a politicienilor vremii, ca Pilat si Irod Antipa, care L-au omorat pe Iisus, deoarece Il urmau multimile de oameni.

De ce a fost Triumfala Intrarea lui Iisus in Ierusalim?

Intrarea lui Mesia, Hristos, in Ierusalim a fost Triumfala din multe motive. I S-au alaturat multimi de oameni, care au cantat Osanale, spre slava lui Dumnezeu incat s-a "cutremurat toata cetatea" Ierusalimului (Matei 21, 10), cand a intrat Domnul in ea. Intrarea lui Iisus a fost unica si Triumfala, fiindca nu a intrat in chipul imparatilor lumii, cu alaiuri pamantesi, ci intr-un mod complet deosebit si smerit pe "manzul asinei" (Ioan 12, 15), spre slava lui Dumnezeu si mantuirea omenirii.

Domnul a intrat in Ierusalim in chip smerit, desi era Cel prin Care, in lucrare dumnezeiesca, s-a creat cerul si pamantul si este "Domn al domnilor si Imparat al imparatilor" (Apoc. 17, 14). Multimile de oameni L-au primit pe Iisus ca pe un Rege, precum au vrut de multe ori sa-L declare Rege (Ioan 6, 14-15), dar nu a primit, pentru ca El nu a venit sa fie un imparat pamantesc si sa elibereze numai natiunea lui Israel de sub asuprirea alteia, ci a venit cu demnitatea si maretia de Imparat al cerului si al pamantului sa elibereze intreaga omenire din robia pacatului si a mortii.
(Va urma)

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page