Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

INTRAREA TRIUMFALA A DOMNULUI ÎN IERUSALIM



de Preot Aurel Sas, Las Vegas

"Iar multimile care mergeau inaintea Lui si care veneau dupa El strigau, zicand: Osana Fiului lui David; Binecuvantat este Cel ce vine intru numele Domnului! Osana intru cei de sus" (Matei 21, 9).
"Bucura-te foarte, fiica Sionului, veseleste-te, fiica Ierusalimului, caci, iata, Imparatul tau vine la tine drept si biruitor; smerit si calare pe asin, pe manzul asinei"
(Zaharia 9, 9).



Duminica, 2 aprilie, (9 Nisan), anul 33 dupa Hristos

Asa prezinta Scripturile de mai sus, la Praznicul Floriilor, Intrarea unica si Triumfala in cetatea Ierusalimului, in prima zi a saptamanii, Duminica, a Celui ce este "Domn al domnilor si Imparat al imparatilor" (Apoc. 17, 14), Mesia, Hristos Iisus. El a intrat insotit de ucenici si de multimi, care mergeau inaintea Lui si cei ce veneau dupa El, strigand si cantand Osanale:  " Binecuvantat este Cel ce vine intru numele Domnului! Osana intru cei de sus" (Matei 21, 9), ". Imparatul lui Israel" (Ioan 12, 13). Multimile purtau ramuri de finic (Ioan 12, 13) in mainile lor, taiate din gradini (Matei 21, 8). Ca un covor de primire erau hainele puse inaintea Lui si ramurile de finic cu florile primaverii: "Si multi isi asterneau hainele pe cale, iar altii asterneau ramuri, pe care le taiau de prin gradini" (Marcu 11, 8). O viata si o bucurie noua insotea multimile.
In aceasta primire minunata din partea multimilor Iisus a intrat in Ierusalim, cu sase zile inainte de Pastile iudeilor (Ioan 12, 1), in chipul cel mai smerit posibil, pe manzul unei asine: "Si au adus manzul la Iisus si si-au pus hainele pe el si Iisus a sezut pe el" (Marcu 11, 7; Matei 21, 7-8), si insotit de apostolii Sai si de multimi, care aduceau cantari de lauda lui Dumnezeu. Iisus umblase numai pe jos, dar la Intrarea in Ierusalim a fost pe manzul asinei, sa implineasca traditia iudeilor de intrare a regilor lui Israel si proorociile mesianice, pe care ei le stiau despre cum va intra Mesia in Ierusalim, dupa prevestirea de la Zaharia (9, 9) si alte locuri. Toate ca sa le dea semnul recunoasterii ca El este Mesia, Hristos, Rascumparatorul fagaduit, Cel prevestit de prooroci, spre mantuirea lui Israel si a neamurilor. Multimile vazand atatea semne la Iisus, ca El este Mesia, au crezut atunci ca a venit ceasul izbavirii lor, la care, peste cateva zile, liderii religiosi le-au adus contrastul izbitor al rastignirii lui Iisus, dar Domnul le-a adus lor si noua, dupa trei zile, bucuria Invierii.
Aceasta Intrare Triumfala a Domnului Hristos in Ierusalim a fost prevestita de Dumnezeu cu mult inainte, prin proorocii Sai, in profetiile mesianice, zicand: "Bucura-te foarte, fiica Sionului, veseleste-te, fiica Ierusalimului, caci iata Imparatul tau vine la tine drept si biruitor; smerit si calare pe asin, pe manzul asinei" (Zaharia 9, 9). "Binecuvantat este Cel ce vine intru numele Domnului ." (Psalm 117, 26). Aici se vedea triumful implinirii proorociilor mesianice, la intrarea Domnului in Ierusalim.

Diversitatea multimii la intampinarea Domnului
Multimea care L-a intampinat pe Domnul Iisus, la Intrarea Triumfala in Ierusalim, au fost in primul rand, cei alaturati de buna-credinta cand L-au vazut pe drum ca vine iarasi la Ierusalim, au fost cei ce auzisera despre El si L-au urmat pe drumurile minunilor si Il credeau cu adevarat eliberator a lui Israel. De asemenea, cei veniti la Ierusalim de Pastile iudaice si au auzit de minunea invierii lui Lazar, ce fusese mort de patru zile (Ioan 11, 11-44).
Mantuitorul a fost asa de smerit, incat nu a vrut niciodata triumful omenesc sau aglomeratii. Dovada este faptul ca, dupa ce savarsea cate o minune, El pleca din mijlocul multimii si le zicea sa nu spuna nimanui (Marcu 1, 44). Dar multimile se adunau sa-L vada, fiindca prezenta Domnului arata iubire, bunatate, mila si raspandea multa lumina. Asa se explica dorinta vamesului Zaheu de a-L vedea si el, iar Iisus l-a onorat cu vizita Lui acasa, aducandu-i mantuirea prin cuvintele: "Astazi s-a facut mantuire casei acesteia" (Luca 19, 9).
Intrarea Domnului Hristos in Ierusalim nu a fost o intrare anuntata, cum sunt cele ale liderilor din istoria lumii de azi si dintotdeauna, El a mers la templul din Ierusalim precum obisnuia sa mearga cu ucenicii Sai, sa invete poporul, doar ca de data aceasta a mers pe "manzul unei asine", caci venise ceasul implinirii proorociilor Mesianice, ca cea de la Zaharia: "Bucura-te foarte, fiica Sionului, veseleste-te, fiica Ierusalimului, caci, iata, Imparatul tau vine la tine drept si biruitor; smerit si calare pe asin, pe manzul asinei" (Zaharia 9, 9).

Smerenia este cheia mantuirii
Multimile de iudei si de vizitatori dintre neamuri venisera la Ierusalim sa sarbatoreasca Pastile si, iata, adevaratul Miel Sfant, trimis de Dumnezeu, S-a oferit de bunavoie spre Jertfa, pentru rascumpararea lor de sub moartea pacatelor. Astfel, comorile descoperite de generatii, prin Providenta, ca aspecte ale mantuirii in Hristos, prin Patimile, Jertfa si Moartea Sa pe Cruce, Invierea Lui, chezasia invierii omenirii, au fost si vor fi pana la a Doua Sa Venire, subiecte de studii profunde si cugetare, spre mantuire, intru impacarea cu Dumnezeu (1 Cor. 5, 20), prin intoarcerea cu credinta a omului la comorile aspectelor mantuirii amintite, alaturi de Intrupare.
(Va urma)

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page