Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

NICI CHIAR ASA


 "NU MERGE ASA" (Faptele Apostolilor 16, 37)

Crestinii adevarati sunt iubitori de oameni. De ori ce fel de oameni. Iubitori pana si de prigonitorii lor. In acelasi timp insa ei sunt constanti in a sta de partea adevarului. Pare nitel stranie atitudinea apostolului Pavel care in loc sa paraseasca inchisoarea din Filipi cat mai repede la vestea trimisa de dregatorii cetatii prin cei platiti sa-i bata pe intemnitati - ca sunt liberi sa plece - el raspunde: "NU MERGE ASA! Sa vina ei singuri (adica dregatorii) sa ne scoata afara!" De ce asa?
Desigur nu era o razbunare a lui Pavel si Sila pe dregatorii inspaimantati de cutremurul ce avusese loc peste noapte, noapte in care temnicerul s-a crestinat, nu era nici apararea unui prestigiu personal caci prin convertirea sa Pavel acceptase deja martirajul pentru Isus Hristos. Atunci ce era acest NU MERGE ASA, aparent nepotrivit pentru un apostol al Domnului? Era o lectie pentru dregatorii cetatii sa nu mai arunce in temnita oricum, fara cercetare a vinei, fara o condamnare in urma unei judecati si mai era o avertizare pentru alti dregatori din alte cetati prin care ei aveau sa mai treaca pentru propovaduirea Evangheliei. Sa se stie. Si se stie pana azi, ca ACOLO si ATUNCI a fost o NEDREPTATE si daca lucrurile se vor mai REPETA in viitor, sa fie o MARTURIE. Persecutorii la urma urmei si-au permis si isi vor permite ORICE in numele puterii, dar in constiinta lor sa rasune acel NU MERGE ASA chiar cand lipsa lor de constiinta spune ca MERGE ORICUM.
Suntem indignati cateodata de rautatea fara limita. Ni se pare ca pana si raul s-ar cuveni sa aiba o "masura" si sa nu ajunga la stupid, la absurd, la grotesc si ne vine sa spunem NU MERGE ASA sau NICI CHIAR ASA.  Dar de la rautate te astepti la orice, la oricum, chiar si la ce nu te-astepti, pentru ca ea este opera diavolului care depaseste imaginatia omului. Obraznicie paroxistica.
Cea mai mare obraznicie de vreodata este ca diavolul Il acuza pe Dumnezeu de nedreptate si de neiubire fata de fiintele create de El. El pune pe seama lui Dumnezeu razvratirea sa. El a inselat pe Adam si Eva si a aruncat vina pe Dumnezeu ca a creat pe om neinstare sa asculte de voia cerului. De-alungul miilor de ani el a facut acelasi lucru cu fiecare fiinta umana ispitind-o impotriva Creatorului ei. El invata pe oameni ca de orice se intampla rau pe lume e vinovat si responsabil Dumnezeu.
In special in aceasta ultima generatie de oameni el isi depaseste zi de zi propria-i rautate. El falsifica credibilitatea dovezilor stiintifice fara masura de viclean cu o nerusinare incredibila punand pe oameni impotriva lui Dumnezeu. "Ingineria genetica" este, de exemplu, unul din domeniile sale cele mai reusite. El baga in mintea oamenilor ca pentru fiecare rau de pe lume manifestat in fiinta omeneasca este o "gena" cu care omul se naste si de care nu e responsabil, ca e stigmatizat la rau fie prin mostenirea de la maimute prin evolutionism, fie prin predestinatie de catre Dumnezeu pentru cei care cred in creatiune. Toata aceasta poveste este o bataie de joc la adresa adevarului exprimat simplu sa inteleaga si un copil, ca iti vine sa strigi cu apostolul, NU MERGE ASA! Pai cum sa mearga asa?
 
Cum se poate spune ca exista o "gena" pentru fumat si de aceea fumeaza omul, cand nu exista fumator care sa nu fi simtit prima tigara impotriva naturii sale. De la primele fumuri, ameteala, tuse, inec, voma. Unde e "gena"? Si dupa ce ai luptat impotriva fiintei tale proprii sa o intoxici, vrei sa te creada cineva ca a fost urmarea "genei" pusa de Dumnezeu acolo? E ridicul, e stupid, e absurd! "NU MERGE ASA". Dar "gena" alcoolismului? Cui i-au placut primele pahare? Cui nu i-a fost rau? Unde era "gena" alcoolismului? Dar drogurile? Dar sodomismele? Dar toate celelalte rele? Le-a pus Dumnezeu in fiinta noastra ca sa nu mai scapam de ele? Ce greseala! Ce eroare fatala! Nu e nevoie decat de un dram de bunacuviinta sa recunoastem marea inselaciune. Si totusi, din institutii savante, de la niveluri incredibil de "inalte", populatii intregi cred din ce in ce mai mult ca relele pe care le fac sunt amprentele predestinatiei divine! Si MERGE ASA. Cat va mai MERGE ASA? Nu mult. Aceasta mare minciuna nu mai este de tolerat. Nu oamenii n-o vor mai tolera, ci Dumnezeu. Fiinta umana a ultimelor zile poate fi pacalita, dar nu confuza. Exista in Biblie un text care se opune hotarat si care va fi strigat pe toate lungimile de unda de catre cei credinciosi:  NU MERGE ASA, si cum n-a mers asa cu Sodoma sodomitilor, cu stricaciunea din zilele lui Noe pusa pe seama lui Dumnezeu, nu va MERGE ASA nici cu lumea sfarsitului care se indreapta cu viteza de neoprit spre aceleasi lucruri.
Un NU MERGE ASA spus cu iubire pentru om si adevar, nu este o AMENINTARE in spatele careia sta spectrul fortei, ci o avertizare iubitoare la care lumea ar face bine daca ar lua aminte. Pentru raul pe care il fac eu, eu sunt responsabil si daca imi pare rau de el ca l-am facut, incepatorul raului este implicat vrand-nevrand, eu pot fi iertat prin pocainta si salvat prin Isus, dar in nici un caz vreun "rau" facut de cineva de oricine si de oriunde nu poate fi pus pe seama lui Dumnezeu. A face o filozofie de masa ca lumea face rele din vina lui Dumnezeu, va avea ca sfarsit NU MERGE ASA chiar daca pentru moment cineva ar putea spune "uite, MERGE SI ASA".  NU MERGE.  Dumnezeu se va ridica in curand de pe tronul Sau sa faca o judecata de iubire dreapta spunand El Insusi NU MERGE ASA.
Sfarsitul tuturor lucrurilor rele si inceputul, reinceputul tuturor lucrurilor vesnic bune. Curand. Asa da.

Benone Burtescu

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page