Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

SALVAREA OMENIRII SECOLULUI XI LA RASCRUCE ESTE: SPRE MANTUIREA ÎN HRISTOS



Preot Aurel Sas, Las Vegas

„Filip a gasit pe Natanael si i-a zis: Am aflat pe Acela despre Care au scris Moise in Lege si proorocii, pe Iisus, fiul lui Iosif din Nazaret. Si i-a zis Natanael: Din Nazaret poate fi ceva bun? Filip i-a zis: Vino si vezi. ”  (Ioan 1, 45)
„… venisera dupa Iisus era Andrei, fratele lui Simon Petru. Acesta a gasit intai pe Simon, fratele sau, si i-a zis: am gasit pe Mesia (care se talcuieste: Hristos)” (Ioan 1, 40-41)
„Si (Iisus) le-a zis: Veniti dupa Mine si va voi face pescari de oameni. Iar ei, indata lasand mrejele, au mers dupa El…, mergand mai departe, a vazut alti doi frati, pe Iacov al lui Zevedeu si pe Ioan fratele lui, in corabie cu Zevedeu, tatal lor, dregandu-si mrejele si i-a chemat. Iar ei indata, lasand corabia si pe tatal lor, au mers dupa El” (Matei 4, 19-22).
„Simon Petru I-a raspuns: Doamne, la cine ne vom duce? Tu ai cuvintele vietii celei vesnice. Si noi am crezut si am cunoscut ca Tu esti Hristosul, Fiul Dumnezeului Celui viu” (Ioan 6, 68-69)
„Ce sa fac, Doamne? Iar Domnul a zis catre mine: Ridica-te si mergi in Damasc si acolo ti se va spune despre toate cele ce ti s-au randuit sa faci” (Fapte 22, 10).

    Mai intai, de unde vine titlul acestui articol? Raspunsul este: din starea omenirii de azi la rascruce, pentru a raspunde intrebarilor omului, ca iesirea este numai prin credinta - Spre Mantuirea in Hristos Iisus. Directia acestei salvari a omenrii la rascruce: - Spre Mantuirea in Hristos - este urmarea Rascumpararii neamului omenesc din partea Fiului lui Dumnezeu „Mantuitorul lumii” (Ioan 4, 42). Astfel, se poate arata omului si generatiilor istoriei, cazute in diferite dezastre si crize, la inceputul secolului 21, ca directia unica de salvare in viata este: Spre Mantuirea in Hristos. Aceasta ca sa nu ajunga din nou omenirea sa piara sub potopul pacatelor, precum a pierit sub potopul apelor din vremea lui Noe.
Prima Scriptura, descopera lumii ca apostolul Filip, dupa ce L-a gasit pe Iisus, despre Care a scris Moise si au vestit proorocii i-a spus si la Natanael, dar acesta indoindu-se, Filip il invita sa se convinga: „Vino si vezi”. Natanael mergand sa-l vada, iar Iisus spunand ca el este un israielit in care nu este viclesug si ca il cunoaste de cand era sub smochin, atunci: „Raspunsu-I-a Natanael: Rabi, Tu esti Fiul lui Dumnezeu, Tu esti regele lui Israel” (Ioan 1, 47-49). Asa au descoperit Filip si Natanael salvarea lor si a lui Israel in directia – Spre Mantuirea in Hristos - , fiindca El este Acela despre Care a dat Dumnezeu lui Moise si proorocilor sa-L prevesteasca ca „Mantuitor al lumii” (Ioan 4, 42).
A doua Scriptura, prezinta pe primul apostol Andrei, care era ucenicul Sf. Ioan Botezatorul si a plecat dupa Iisus, afland de la Ioan ca „… El este Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii” (Ioan 1, 29). Andrei mergand dupa Iisus si stand la El o zi, s-a intors si l-a anuntat pe Simon-Petru, fratele lui, la care i-a zis: „… am gasit pe Mesia (care se talcuieste: Hristos)”. Apostolul Andrei l-a dus pe Simon la Iisus, iar El vazandu-L i-a zis: „… Tu esti Simon, fiul lui Iona; tu te vei numi Chifa (ce se talcuieste: Petru)” (Ioan 1, 38-42). Alti doi oameni, Andrei si Petru, ce L-au descoperit pe Iisus ca El este Mesia, Cel ce se talcuieste Hristos, despre Care a scris Moise in Lege si au prevestit prooroci. Odata cu aceasta ei au vazut salvarea lor - Spre Mantuirea in Hristos -, si asa au lasat totul si L-au urmat pe „Hristos Mantuitorul lumii” (Ioan 4, 42).
A treia Scriptura, ne descopera, cum Iisus i-a chemat pe Andrei si Petru cat si pe alti doi fratii Iacov si Ioan zicandu-le: „… Veniti dupa Mine…”, iar ei au lasat totul, si pe tatal lor Zevedeu si au plecat - Spre Mantuirea in Hristos - si asa „In tot pamantul a iesit vestirea lor, si la marginile lumii cuvintele lor” (Psalm 18, 4).
Iar a patra Scriptura, tot de mai sus, arata ca atunci cand invataturile Evangheliei lui Hristos au fost mai greu de inteles si unii din multime au plecat, Iisus i-a intrebat pe apostoli, daca nu vor sa plece si ei, dar Petru a raspuns: „… Doamne, la cine ne vom duce? Tu ai cuvintele vietii celei vesnice. Si noi am crezut si am cunoscut ca Tu esti Hristosul, Fiul Dumnezeului Celui viu” (Ioan 6, 68-69).
Astfel constatam, ca dupa ce apostolii au „cunoscut”, si au marturisit „ca Tu esti Hristosul, Fiul Dumnezeului Celui viu”, si-au urmat salvarea vietii lor cu credinta – Spre Mantuirea in Hristos – „Mantuitorul lumii” (Ioan 4, 42), ei nu s-au intors inapoi, cand invataturile divine erau mai greu de inteles si nici dupa Invierea lui Hristos, cand au prevazut ca mergand in lume la vestirea Evangheliei vor avea greutati, pierzandu-si chiar viata pamanteasca, in dobandirea celei Vesnice, ci au mers pana la capat si asa si-au salvat viata in credinta – Spre Mantuirea in Hristos – Iisus „Mantuitorul lumii” (Ioan, 2).
A cincea Scriptura, prezinta pe Apostolul Pavel, pe cand mergea la Damasc sa aresteze pe cei ce credeau in salvarea – Spre Mantuirea in Hristos – ca a fost invaluit intr-o lumina puternica si a cazut la pamant si a auzit un glas, intrebandu-l: „Saule, Saule, de ce Ma prigonesti?”, iar el intreband: „… Cine esti, Doamne?...”, a auzit raspunsul: „… Eu sunt Iisus Nazarineanul, pe Care tu Il prigonesti!”. Cei care erau cu Pavel au vazut lumina, dar n-au auzit glasul lui Iisus decat Pavel. Atunci, Pavel ramanand orb din cauza luminii divine atat de puternice a intrebat pe Iisus: „Si am zis: Ce sa fac, Doamne? Iar Domnul a zis catre mine: Ridica-te si mergi in Damasc si acolo ti se va spune despre toate cele ce ti s-au randuit sa faci” (Fapte 22, 5-16). Asa a aflat Pavel salvarea lui din orbirea spirituala si fizica – Spre Mantuirea in Hristos – printr-un moment de puternica si zguduitoare rascruce din viata lui. Ce fericit lucru ar fi si pentru omul vremii noastre si intreaga omenire sa-si urmeze salvarea cu credinta „Spre Mantuirea in Hristos – dupa aceste vremuri zguduitoare in viata.
Astfel, crezand toti apostolii in directia mantuirii lor in Hristos, Dumnezeu le-a revelat toate, zicand: „Vrednic de credinta si de toata primirea e cuvantul ca Iisus Hristos a venit in lume ca sa mantuiasca pe cei pacatosi, dintre care cel dintai sunt eu” (1 Tim. 1, 15).
Desi „Hristos Mantuitorul lumii” (Ioan 4, 42) a venit, aflam, „sa mantuiasca pe cei pacatosi”, din toate generatiile popoarelor lumii, la rascrucea de azi in istorie, din cauza a tot felul de faradelegi, caci daca ele nu vor sa caute si sa cunoasca precum apostolii mai sus, salvarea lor – Spre Mantuirea in Hristos – Dumnezeu nu le obliga, fiindca le-a creat libere sa aleaga cu responsabilitate si apoi sa fie judecate dupa faptele lor.
Altii care au ales salvarea in istorie – Spre Mantuirea in Hristos –
Cel mai plauzibil exemplu sunt multimile de oameni din vremea lui Iisus cat si toti cei bolnavi, orbi, ologi, demonizati, flamanzi din timpurile lui Hristos Domnul, care si-au gasit salvarea prin credinta - Spre Mantuirea in Hristos -, cat si parintii ce aveau copii morti. Este vorba de cazul cu cele trei invieri din moti facute de Domnul Iisus.
Pentu adeverire, sa vedem cate un caz cel putin. Dintre cei bolnavi de lepra, Iisus i-a vindecat deodata zece leprosi, desi s-a intors numai unul sa aduca multumire lui Dumnezeu (Luca 17, 11-19). Din cei ologi, iata slabanogul, adus pe patul de suferinta de semenii lui, la mantuirea din partea lui Hristos. Domnul vazand credinta lor i-a iertat pacatele slabanogului si i-a zis: „Scoala-te, ia patul tau si mergi la casa ta” (Luca 5, 18-26). Orbul din nastere la care Iisus i-a uns ochii cu tina si l-a trimis la scaldatoarea Siloamului sa se spele si ascultand a mers si s-a  spalat si a vazut! (Ioan 9, 1-38). Scaldatoarea Siloamului preinchiupuia Biserica lui Hristos in N. Testament, unde El Ii va vindeca pe cei ce vor merge la Biserica si se vor impartasi cu pocainta si credinta cu Sfantul Sau Trup si Sange.
Va urma

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page