Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

ANTIHRISTII INVIERII LUI HRISTOS SI PRABUSIREA LOR

de Preot Paroh Aurel Sas, Las Vegas

 „... Si, dupa cum ati auzit ca are sa vina antihrist, sa stiti ca acum s-au ridicat multi antihristi: prin aceasta cunoastem ca este ceasul de pe urma." (1 Ioan 2,18).

„Iisus i-a zis: „Eu Sunt invierea si viata. Cine crede in Mine, chiar daca va muri, va trai." (Ioan 11,25).

(Continuare din numarul pecedent)

Iisus tacea, ceea ce l-a scos din rabdari pe arhiereul Caiafa, care a zis: „Si sculandu-se arhiereul (Caiafa) I-a zis: Nu raspunzi nimic la ceea ce marturisesc acestia impotriva Ta? Dar Iisus tacea. Si arhiereul I-a zis: Te jur pe Dumnezeul Cel viu, sa ne spui noua daca esti Tu Hristosul, Fiul lui Dumnezeu? Iisus i-a raspuns: Tu ai zis. Si va spun inca: De acum veti vedea pe Fiul Omului sezand de-a dreapta puterii si venind pe norii cerului. Atunci arhiereul si-a sfasiat hainele, zicand: A hulit! Ce ne mai trebuie martori? Iata acum ati auzit hula Lui. Ce vi se pare? Iar ei, raspunzand, au zis: Este vinovat de moarte. Si au scuipat in obrazul Lui, batandu-L cu pumnii, iar unii Ii dadeau palme. Zicand: Pooroceste-ne, Hristoase, cine este cel ce Te-a lovit" (Matei 26:62-68).

Domnul Iisus a raspuns lui Caiafa pentru a confirma si in fata lui si a celor din Sinedriu ca, DA, El este Mesia Hristos, cum Il numea poporul. Domnul a stiut ca ei vor folosi acea afirmatie ca o acuzare, dar nu putea sa nege revelatia pentru care venise in lume, de a se descoperi lumii ca, El este Mesia Hristos, Cel fagaduit care va rascumpara poporul de la pacatele sale (cf. Matei 1:21), si ii va darui viata vesnica.

Caiafa si cei din Sinedriu nu credeau ca Iisus isi va insusi calitatea de Fiu al lui Dumnezeu, caci cine isi insusea calitatea aceasta, de Fiu al lui Dumnezeu, constituia „crimen laesae majestatis", adica blasfemie impotriva lui Iahova - Dumnezeu - si aceasta se pedepsea cu omorarea prin aruncarea cu pietre. Domnul a confirmat ca este Fiul lui Dumnezeu pentru ca de acest raspuns depindea viata omenirii. Deci, cu demintatea Sa, Domnul Iisus, pe care nici nu o putem descrie, nu avem cuvinte de ajuns, cu puterea Lui de stapan al vietii si al mortii, Iisus si-a rostit singur sentinta de moarte pentru El si de viata pentru omenire!, zicand: "Tu zici", adica asa este. Si chiar mai mult le-a raspuns criminalilor Sai, zicandu-le: „ Si va spun inca: De acum veti vedea pe Fiul Omului sezand de-a drapta puterii si venind pe norii cerului."

Asadar, Domnul Iisus a vorbit in cele din urma, Nu ca sa iasa din rabdari Caiafa, si nici sa se dizvinovateasca, caci nu facuse nimic rau, ci ca sa marturiseasca Dumnezeirea si ca El este Mesia Hristos, Mantuitorul lumii, cum a fost numit de popor (cf. Ioan 4:42) cand a vazut invatatura si faptele Lui.

La aceasta Caiafa si-a iesit din minti de bucurie si a exclamat dramatic in fata Sinedriului, punandu-le judecatorilor cuvintele in gura, si zicand: „A hulit! Ce ne mai trebuie martori? Iata acum ati auzit hula Lui. Ce vi se pare? Iar ei, raspunzand, au zis: Este vinovat de moarte". Asa cei intrebati nu puteau sa zica nu, si s-au pronuntat pe fata ilegal si nu prin vot, zicand sentinta ce o cerea Caiafa ca: „Este vinovat de moarte!!!" Asa a primit Fiul lui Dumnezeu, Salvatorul omenirii si al nostru al fiecaruia, O sentinta nedrapta si strigatoare la cer!!! Domnul Iisus S-a impacat cu sentinta de a muri in locul nostru din cauza pacatelor noastre, pentru ca ne-a iubit si ne-a mantuit, in Suferinta si Moartea pe Cruce si in Invierea Sa, pe fiecare om de la o margine a pamantului la cealalta, care vine si crede in mantuirea adusa.

Odata Sentinta de condamnare la moarte a lui Iisus fiind pronuntata, Domnul a fost dat slujitorilor care „L-au scuipat in obrazul Lui, batandu-L cu pumnii, iar unii Ii dadeau palme. Zicand: Pooroceste-ne, Hristoase, cine este cel ce Te-a lovit" (Matei 26:67-68).

Asa s-a desfasurat faza Sinedriala de judecata a lui Iisus Hristos, Salvatorul lumii, din partea omului pacatos si criminal, nerespectand arhiereul si antihristul Caiafa nici o Procedura de judecata legala, incalcand flagrant si violent orice lege si orice justitie.

Contrubutia arhiereului Caiafa la Faza Penala de Judecata a lui Iisus, condusa de procuratorului roman din Iudeia, Pontiu Pilat.

„Iar facandu-se dimineata, toti arhierei si batranii poporului au tinut sfat impotriva lui Iisus, ca sa-L omoare. Si legandu-L, L-au dus si L-au predat dregatorului Pontiu Pilat"(Matei 27:1-2). Astfel, arhiereul Caiafa dupa ce l-a judecat pe Iisus noaptea, impreuna cu o parte din Sinedriu si I-au dat sentinta de condamnare la moarte, L-au pregatit legandu-L si L-au dus la Pontiu Pilat pentru validarea condamnarii lor si pentru a-L condamna si Pilat. Caiafa si Sinedriul L-au dus pe Iisus la Pilat, guvernatorul roman, pentru ca el era autoritatea suprema peste Iudeia si fara el nu se putea executa nici o sentinta de moarte. Prerogativa acelui „jus gladi" era dreptul procuratorului. In concluzia, fara aprobarea lui Pilat sentinta pe care o dadu-se Caiafa cu Sinedriul lui Iisus: „Este vinovat de moarte", nu putea fi executata fara validarea si aprobarea lui Pilat.

Caiafa si Sinedriul grabeau executarea Sentintei de omorare a lui Iisus in disperare, sa aiba loc Vinerea, pentru ca Sambata sa poata sarbatori Pastile Iudaice dupa datina lor. Cu sentinta de moarte de la Sinedriu Iisus se afla in pretoriu inaintea lui Pilat sa-L judece si el si sa-L condamne la moarte, dupa dorinta arhiereului Caiafa si a Sinedriului. Judecata pare a fi fost in vechiul palat al lui Irod cel Mare, care se afla in partea de miazazi a orasului Ierusalim. Iudeii nu au intrat in Palat ca sa nu se spurce, atingandu-se de o institutie pagana „ca sa poata manca Pastile"(cf. Ioan 18:28), care imcepeau inca de Vineri seara. Caiafa si Iudeii au ramas scrupulosi, fanatici si fatarnici pana in ultima clipa. Considerau ca se spurca intrand intr-o institutie pagana pentru ca ar fi putut fi acolo paine dospita, si se putea spurca, dar sa verse Sangele lui Iisus „nevinovat" nu se spurcau. Ei se temeau de lucruri sa nu se spurce atingandu-se, dar nu se temeau de constiinta lor si de urmarile in urmasi ca au varsat „Sange nevinovat".

Procuratorul roman Pilat vazandu-L pe Iisus L-a recunoscut pentru ca a auzit mult vorbindu-se despre El, ba si sotia lui Claudia ii spusese despre Iisus si L-a privit cu multa admiratie si duiosie, din cauza chipului trist si suferind al Domnului dupa bataile de la judecata lui Caiafa!

Inaintea lui Pilat, Caiafa si Sinedriul Iudac, ce Il judecase pe Iisus L-au parat pe nedrept, zicand: "Si au inceput sa-L parasca, zicand: Pe Acesta L-am gasit razvratind neamul nostru si impiedecand sa dam dajdie Cezarului si zicand ca El este Hristos, rege." (Luca 23:2). Deci, vedem ca in fata lui Pilat, Caiafa si Sinedriul I-au adus lui Iisus alte invinuiri de ordinul crimei politice impotriva Romei, ce interesa pe Pilat. Acuzarile fiind: ca razvrateste poporul; opreste, apoi, poporul sa nu dea dajdie Cezarului si ca S-a facut pe Sine Imparat. Precum am vazut in prezentarile de mai sus, rezulta ca toate acuzatiile acestea sunt nedrepte, pentru ca dimpotriva Iisus le-a zis: „Dati Cezarului cele ale Cezarului si lui Dumnezeu cele ale lui Dumnezeu".

Pilat auzind aceste acuzari L-a intrebat pe Domnul: „Iar Pilat L-a intrebat, zicand: Esti Tu regele Iudeilor? Iar El, raspunzand, a zis: Tu zici" (Luca 23:3). Apoi Pilat s-a intors la popor si le-a zis: „Si Pilat a zis catre arhierei si catre multimi: Nu gasesc nici o vina in Omul Acesta"(Luca 23:4). Si i-a mai intrebat Pilat: „Deci Pilat a iesit la ei, afara, si le-a zis: Ce invinuire aduceti Omului acestuia?"(Ioan 18:29). Continuand Pilat le-a zis: „Deci, le-a zis Pilat: Luati-L voi si-L judecati dupa legea voastra. Iudeii insa i-au raspuns: Noua nu ne este ingaduit sa omoram pe nimeni"(Ioan 18:31). Deci lui Caiafa arhiereul si celorlalti din poporul Iudeu, care aveau Legea lui Dumnezeu, stiu ca nu le este ingaduit sa omoare pe nimeni, dar sa instige si sa puna pe altul sa omoare, in cazul de fata sa-l puna pe Pilat sa dea decizia de condamnare la moarte a lui Iisus,le era ingaduit?

Iata, instigarea poporului din partea arhiereului Caiafa si a celorlati pentru a-L rastigni pe Iisus, zicand: „Deci a fost dus Iisus afara (din pretoriu de judecata la popor), purtand cununa de spini si mantie purpurie. Si le-a zis Pilat: Iata Omul! Cand L-au vazut arhiereii si slujitorii au strigat zicand: Rastigneste-L! Rastigneste-L! Zis-a lor Pilat: Luati-L voi si-L rastigniti, caci eu nu-I gasesc nici o vina." (Ioan 19:5-6).

Va urma

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page