Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

ANTIHRISTII INVIERII LUI HRISTOS SI PRABUSIREA LOR

 

de Preot Paroh Aurel Sas, Las Vegas

 „... Si, dupa cum ati auzit ca are sa vina antihrist, sa stiti ca acum s-au ridicat multi antihristi: prin aceasta cunoastem ca este ceasul de pe urma.” (1 Ioan 2,18).

„Iisus i-a zis: „Eu Sunt invierea si viata. Cine crede in Mine, chiar daca va muri, va trai.” (Ioan 11,25).

(Continuare din numarul pecedent)

Sf. Evaghelist Luca, relateaza si episodul lui Irod cu omorarea Sf. Ioan Botezatorul, zicand: „Iar Irod tetrarhul, mustrat fiind de el (Ioan Botezatorul) pentru Irodiada, femeia lui Filip, fratele sau, si pentru toate relele pe care le-a facut Irod, A adaugat la toate si pe aceasta, incat a inchis pe Ioan in temnita"(Luca 3:19-20). Iar Sf. Evanghelist Marcu, descrie cu detalii episodul lui Irod despre taierea capului Sf. Ioan Botezatorul, astfel: „si a auzit regele Irod, caci numele lui Iisus se facuse cunoscut, si zicea ca Ioan Botezatorul s-a sculat din morti si de aceea se fac minuni prin el. Alsii insa ziceau ca este Ilie si altii ca este prooroc, ca unul din prooroci. Iar Irod auzind zicea: Este Ioan, caruia eu am pus sa-i taie capul; el s-a sculat din morti. Caci Irod, trimitand, la prins pe Ioan si l-a legat si l-a inchis, din pricina Irodiadei, femeia lui Filip, fratele sau, pe care o luase de sotie. Caci Ioan ii zicea lui Irod: Nu isi este ingaduit sa tii pe femeia fratelui tau. Iar Irodiada Il ura si voia sa-L omoare, dar nu putea. Caci Irod se temea de Ioan, ttiindu-l barbat drept si sfant, si-L ocrotea. si auzindu-l era mult nedumerit, dar il asculta bucuros.

Si fiind o zi cu bun prilej, cand Irod, de ziua sa de nastere, a facut ospat diregatorilor lui si capeteniilor ostirii si fruntasilor din Galileia, si fiica Irodiadei, intrand si jucand, a placut lui Irod si celor ce sedeau cu el la masa. Iar regele a zis fetei: Cere de la mine orice vei voi si iti voi da. Si s-a jurat ei: Orice vei cere de la mine iti voi da, pana la jumatate din regatul meu. Si ea, iesind, a zis mamei sale: Ce sa cer? Iar Irodiada i-a zis: Capul lui Ioan Botezatorul! si intrand indata, cu graba, la rege, i-a cerut; zicand: Vreau sa-mi dai indata, pe tipsie, capul lui Ioan Botezatorul! si regele s-a intristat adanc, dar pentru juramant si pentru cei ce sedeau cu el la masa, n-a voit sa-ti calce cuvantul. Si indata trimitand regele un paznic, a poruncit a-i aduce capul. Si acela, mergand, i-a taiat capul in temnita, l-a adus pe tipsie, si l-a dat fetei, iar fata l-a dat mamei sale. Si auzind, ucenicii lui au venit, au luat trupul lui Ioan si l-au pus in mormant. Si s-au adunat apostolii la Iisus si I-au spus lui toate cate a facut si a invatat." (Marcu 6:14-30).

Deci antihristul Irod Antipa avea la activul sau si moartea Sf. Ioan Botezatorul. Din toate putem vedea ca, vremea istorica a lui Ioan Botezatorului si a lui Iisus, a fost o vreme care culmina in conducere numai cu oameni corupti si criminali, de sub a caror asuprire ei voia sa elibereze poporul, culminand cu eliberarea din robia pacatului si a mortii. Pentru toate ti-au adus ura si moartea, caci antihristii sunt solii raul de la diavolul.

Sfarsitul lui Irod Antipa

Acest antihrist a ajuns sarac si anonim, murind departe in exil in cele mai usturatoare chinuri posibile, caci blestemul ce l-au cerut „sangele Lui asupra noastra si asupra copiilor nostri" a venit cu prisosinta asupra lor, si au platit toti pana la unul.

Procuratorul roman Pontiu Pilat

Dupa cum relateaza istoria din timpul Imeriului Roman, provincia Iudeia isi pierdu-se autonomia si devenise o provincie romana. Ea se gasea sub jurisdictia proconsulului de Siria, dar efectiv, era condusa de un procurator roman. Pilat era cel de al 5-lea procurator al Iudeii, pentru ca era una din provinciile cele mai agitate si cu cele mai multe rascoale. La Roma se vorbea mereu de rascoalele Iudeilor. Pilat s-a nascut la Sevila, fiul lui Marcus Pontiu, distins ostas in luptele impotriva cantabrilor. S-a casatorit cu Claudia Proculea, ce era ruda cu imparatul Tiberiu. Casatoria l-a condus pe Pilat sa faca parte din familia imperiala. Iudeia i-a fost data ca un simplu dar de nunta. Pilat a avut fericirea sa fie in Iudeia in timpul activitatii mesianice a lui Iisus. Fericirea de a fi fost mantuit prin aplicarea justitiei in cazul judecarii lui Iisus, nu numai sa se spele pe maini de nevinovatia lui Iisus inaintea multimii (cf. Matei 27:24)", a pierdut-o, pentru ca si-a iubit mai mult functia decat „Adevarul" despre care a intrebat pe Iisus: „Ce este Adevarul?" (cf. Ioan 11:18).

In timp ce era in scaunul de judecata l-a prevenit si sotia lui, sa nu faca nici un rau Dreptului aceluia, caci a suferit mult in vis pentru El (cf. Matei 27:19), dar Pilat a ascultat numai de strigatul lui Caiafa si a multimii sa-L rastigneasca pe Iisus, dupa Scriptura care ne descopera, zicand: „Deci Pilat a hotarat sa se implineasca cererea lor"(Luca 23:24). Istoria il descrie pe Pontiu Pilat diferit: inteligent sau crud, diplomatic sau corupt. Crescut in ideile Romei, era un bun cetatean roman si prin casatoria cu Claudia Proculea, devine aproape de familia imperiala, precum am vazut.

In Iudeia, Pilat chiar de la inceput si-a fascut un debut rau. A luat insignele si aquila romana din Cezarea, si le-a trimis la Ierusalim, ignorand ca simbolurile puterii straine, pentru iudei, inseamna profanarea templului. Evreii l-au inconjurat vreme de cinci zile sa le retraga. Cu toate ca Pilat i-a amenintat ei nu au cedat si in cele din urma a trebuit sa cedeze Pilat, pentru care va fi urat. Tot in timpul lui Pilat, soldatii romani, imbracati in haine evreiesti, dar inarmati pe de dedesubt, au furat visteria templului si au facut o baie pentru procurator. De atunci evreii l-au urat si mai mult, dar l-au suportat de frica. Era greu sa stapanesti o provincie ca Palestina, mereu in rascoale, cand simteau ca sunt jigniti in orgolilul lor de „neam ales".

In fond, Pilat era un pagand, un necredincios, fata de ei. Dar el era autoritatea suprema si fara el nu se putea executa nici o sentinta de moarte. De aceea sentinta pe care Sinedriul iudaic o dadu-se impotriva lui Iisus ca, „Este vinovat de moarte" nu putea fi executata fara aprobarea lui Pilat.

Judecarea lui Iisus a avut loc in marele palat al lui Irod cel Mare. Iisus - Care nu avea loc unde sa-si plece capul - pentru putina odhina, a ajuns in marele palat pardosit cu pietre aurite si imbracat in tot ceea ce avea Roma mai de pret. Acolo a locuit Irod cel Mare care cautase viata lui Iisus cand s-a nascut in aceasta lume. Atunci, Domnul s-a intalnit cu urmasii lui Irod, care dadeau decizii tot de moarte. Si ce lucru tris! Era vorba tot de viata si de moartea Domnului!

In acest palat Pilat s-a sezat in scaunul de judecata, parasindu-i pe sinedriti, sa-i faca lui Iisus un interviu personal, pe care il relateaza Evaghelistul Ioan, astfel: „Tu esti Imparatul iudeilor?" Dar Iisus nu i-a raspuns, si asa L-a intrebat din nou: „Este adevarat ce spun acestia ca Tu esti regele iudeilor?". Iisus nu a tagaduit si nici nu a confirmat, ci a raspuns lui Pilat, intrebandu-l: „De la tine zici tu aceasta, sau alsii ti-au vorbit asa despre Mine?" Pilat a raspuns: Nu cumva sunt eu iudeu?... ". Cu alte cuvinte, eu trebuie sa slujesc pe imparatul Romei, nu pe cel al iudeilor, raspunse Pilat dispretuitor. „Poporul Tau si arhiereii Te-au predat mie. Ce ai facut?". Iisus a precizat, zicand: „Imparatia mea nu este din lumea aceasta. Daca Imparatia Mea ar fi din lumea aceasta, slujitorii Mei s-ar fi luptat ca sa nu fiu predat iudeilor. Dar acum imparatia Mea nu este de aici." Procuratorul Pilat a retinut numai cuvantul „imparatie". Astfel, Pilat L-a intrebat pe Iisus: „Asadar, esti Tu imparat? Raspuns-a Iisus: Tu zici ca Eu sunt Imparat. Eu pentru aceasta M-am nascut si pentru aceasta am venit in lume, ca sa marturisesc adevarul; oricine este din adevar asculta glasul Meu. Pilat mirat de raspunsul lui Iisus, dar tulburat in sufletul sau ca nu este la inaltimea discutiilor cu Domnul, L-a intrebat: „Si ce este adevarul?".

Dar inainte de a afla ce este adevarul, convins de nevinovatia lui Iisus, Pilat a iesit inaintea arhiereilor si a multimii rostind sentinta de achitare: „Eu nu gasesc nici o vina in Omul acesta" (cf.Ioan 18:28-38). Pilat ca sa satisfaca ura de razbunare a lui Caiafa si a celorlalti, le-a oferit sa le elibereze un condamnat cum era la ei obiceiul de Pasti, intrebandu-i: „Vreti sa va eliberez pe regele Iudeilor?". Dar arhiereii si multimea a strigat: „Deci au strigat iarasi, zicand: Nu pe Acesta, ci pe Baraba. Iar Baraba era un talhar!" (Ioan 18:39-40).

Va urma

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page