Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

ANTIHRISTII INVIERII LUI HRISTOS SI PRABUSIREA LOR

 

de Preot Paroh Aurel Sas, Las Vegas

 „... Si, dupa cum ati auzit ca are sa vina antihrist, sa stiti ca acum s-au ridicat multi antihristi: prin aceasta cunoastem ca este ceasul de pe urma.” (1 Ioan 2,18).

„Iisus i-a zis: „Eu Sunt invierea si viata. Cine crede in Mine, chiar daca va muri, va trai.” (Ioan 11,25).

(Continuare din numarul pecedent)

Dupa cate se vede, Pilat nu a mai vrut sa se amestece intr-o crima. De aceea a incercat de trei ori sa-L elibereze pe Iisus, mai ales ca Il gasise nevinovat. Dar nu-L va elibera pe Iisus din atatea motive si din lasitate si astfel isi va pata mainile cu Sange nevinovat, desi si-a spalat mainile in fata Iudeilor, dar nu in fata istoriei. Iisus a fost dupa sentinta data de Pilat batut, biciut si scuipat si I S-a pus coroana de spini pe cap si rastignirea (cf. Marcu 15:15-20). Aceasta a adus sentinta data de Pilat Domnului.

Pilat a intrebat in intunecimea mintii lui pe acuzatorii lui Iisus, ce sa faca Domnului, cand ei au strigat sa-l elibereze pe Baraba, zicand: „Si Pilat le-a zis: Dar ce voi face cu Iisus, ce se cheama Hristos? Toti au strigat sa fie rastignit!„ (Matei 27:22). Asa Pilat in loc sa aplice Justitia sa-L elibereze pe Iisus, pentru ca L-a gasit nevinovat, a intrebat acuzatorii, care normal ca i-au zis: sa-L rastigneasca pe Iisus si sa-l elibereze pe Baraba! Astfel, Pontiu Pilat a intrat in istorie printre primii antihristi. Asadar, invatatura pentru antihristii tuturor vremurilor este ca, nu ajunge in viata sa zici un lucru bun ca Pilat despre Iisus ca „Eu nu gasesc nici o vina in Omul acesta”, ci trebuie sa si faci ce zici, trebuie sa si implinesti. Iar Adevarul pentru care ai trait si ai murit, te va elibera de pacat, te va rasplati dreptatea lui Dumnezeu.

Pilat a fost trecut in Simbolul Credintei crestine doar pentru a determina o data istorica, dar fara a avea un rol pozitiv in procesul de mantuire, ci negativ. Pilat a domnit in Iudea ca procurator intre anii 27-37 ai erei crestine. A domnit o scurta vreme dar a intrat in istorie prin fapta negativ de condamnare a lui Iisus.

Sfarsitul lui Pilat

El sfarseste tragic si ridicol. Un iudeu i-a chemat pe samarineni pe muntele Carizim, spunandu-le ca acolo s-ar afla vasele de aur ale mareui templu, ascunse de Moise. S-au gasit multi iudei si altii sa-l creada si sa mearga acolo fara a gasi nimic. Pilat auzind a gasit un bun prilej de a-i trece pe acestia prin foc si sabie, precum mai facuse el si alte crime. Precum aflam, Pilat a facut multe nedreptati si maceluri si pentru evrei si pentru ceilalti locuitori din Iudeia.

Iudeii invatand ca nu este bine sa se rascoale, s-au plans lui Lucius Vitelius, legatul Siriei, care avea si prerogative superioare asupra lui Pilat. Vitelius a hotarat trimiterea lui Pilat la Roma sa se dezvinovateasca in fata Cezarului Tiberiu. Dar Tiberiu cum era el batran si bolnav se gasea la palatul sau pe insula Capri. Din aceasta cauza a hotarat amanarea plecarii. Iar cand a hotarat sa mearga, Pilat, a ajuns in exil la Lugdunum, unde s-a sinucis si a murit acolo, singur si necunoscut, sarac si fara nici o pompa de inmormantare cum era obiceiul la mai marii reprezentanti ai Romei.

Asadar, adeveritu-s-a cu sfarsitul lui Pilat, Scriptura care ne descopera sfarsitul celor rai si necredinciosi, zicand: „Intr-adevra, pe drumuri viclene i-a lasat pe ei si i-a doborat cand se inaltau. Cat de repede i-a pustiit pe ei! S-au stins, au pierit din pricina nelegiuirilor lor. Ca visul celui ce se desteapta, Doamne, in cetatea Ta, chipul lor de nimic l-ai facut” (Psalm 72:18-20). Pilat este drama cea mai trista dintre toti judecatorii vremurilor istorice, care s-a petrecut in marea Sala de Judecata, cum spune cercetatorul englez Farrar, cand a zis: „O intreita acuzare; O intreita achitare; un intreit protest al Iudeilor; O intreita incercare de a-L scapa pe Iisus”. Toate acestea s-au adus de catre mai marii vremii, in Procesul de Judecata al lui Hristos Iisus, Salvatorul omenirii. De ce? Pentru ca Hristos Domnul sa nu renasca omenirea la o noua viata noua prin Evanghelia Sa. Ei voiau sa ramana mai departe in scaunele si invataturile lor pervertite si sa petreaca in lucsurile pompoase, iar multimile de oameni sa sufere.

Claudia Proculea, femeie de neam imparatesc, potrivit unei traditii s-a botezat si a murit crestina. Sotia lui Pilat a trimis mesajul ei lui Pilat in timp ce-L judeca pe Iisus, zicand: „Pe cand statea Pilat in scaunul de judecata, femeia lui i-a trimis acest cuvand: Nimic sa nu-I faci Dreptului acestuia, caci mult am suferit, azi in vis, pentru El.” (Matei 27:19).

Cu femeia lui Pilat s-a adeverit Scriptura, care zice: „Mantui-va Domnul sufletele robilor Sai, si nu vor pieri toti cei ce nadajduiesc in El” (Psalm 33:21). Iata, putem vedea prin comparatie, cum oamenii se salveaza prin afirmatiile si crezurile lor pozitive in viata. Sotia lui Pilat a crezut ce i s-a aratat in vis despre Domnul si l-a prevenit pe Pilat, dar Pilat nu L-a crezut pe Iisus, Cel ce este: Calea, Adevarul si Viata (cf. Ioan 3:14).

Si acum, o Scrisoare de o mare duiosie ce merita mentionata ca sa vedem cu adevarat ca, in vremea aceea Iisus a avut dintre oamenii mari, nu numai din Iudeia care Il iubeau si credeau in puterile Lui dumnezeiesti, ci si din alte parti. Este vorba de corespondenta regelui Abgar, al Edesei, - catre Iisus - care descopera ca, regele Abgar auzind ca Iisus este in primejdie, i-a trimis o Solie sa-I faca cunoscut ca-I ofera adapost in micul sau regat. Textul acestei Scrisori a fost pastrat de Eusebiu de Cezareia, al carui continut zice: „Eu am scris cu scopul sa Te rog, sa iei osteneala sa vii la mine sa ma vindeci de boala in care eu ma aflu. Eu am auzit de asemenea ca iudeii cartesc impotriva Ta si voiesc sa-ti aduca mare vatamare. La mine insa, este un oras nu prea mare, dar frumos, care ne va fi de ajuns pentru amandoi.”. Iisus nu a putut primi invitatia regelui Abgar al Edesei, dar acelasi Eusebiu de Cezarea aminteste de raspunsul lui Iisus si confirma si tamaduirea lui Abgar de lepra de care suferea, zicand: „Cand Eu voi fi prins, Eu voi trimite pe unul din ucenicii Mei sa te vindece de boala ta. El iti va da mantuire tie si celor ce se afla in casa ta.”

Raspunzandu-i lui Abgar, Iisus, vedem ca Domnul a ascultat si rugamintea celor de alt neam si l-a tamaduit, ca Iisus, ca Fiul al lui Dumnezeu, a stiut de Scrisoarea lui Abgar si daca nu a primit-o si l-a vindecat de boala sa. Multi au fost cei care L-au iubit pe Domnul Iisus si din inalta societate a vremii, care nu s-au putut arata pe fata. De exemplu: ca mare invatator de Lege al lui Israel, Nicodim, si care a mers noaptea in ascuns si a vorbit cu Iisus (cf. Ioan 3: 1-16) si a fost prezent si la luarea lui Iisus de pe Cruce, impreuna cu Iosif din Arimateia care era un mare invatat si facea parte din Sinedriul iudaic, era un ucenic in ascuns al lui Iisus, care a mers la Pilat si a cerut trupul lui Iisus sa-L i-a de pe Cruce si sa-L inmormanteze (cf. Ioan 19:38-39).

Dintre antihristii lui Hristos care au urmat in istorie.

„Copiii mei, este ceasul de pe urma, si precum ati auzit ca vine antihrist, iar acum multi antihristi s-au aratat, de aici cunoastem ca este ceasul de pe urma”(1 Ioan 2:18). Daca am prezentat, in mare, despre primii antihristi ai lui Hristos Iisus, se cuvine sa relatez si despre cativa antihristi ai vremurilor istorice care au urmat pana in zilele noastre. Si, de ce? Pentru ca, iata, vedem in Scriptura de mai sus, cum ni se descopea antihristii vremurilor istorice, si ca prin venirea antihristilor indentificam vremurile din urma cu ratacirea oamenilor de la Credinta in Dumnezeu. Sf. Apostol si Evanghelist Ioan, descoperindu-ne din partea lui Dumnezeu, despre venirea antihristilor, pentru crestinatate nu este ceva nou, ci dimpotriva ajuta sa cunoastem ca venirea antihristilor intr-un numar mare ni se vesteste sfarsitul lumii prin deterioarea vietii din partea lor.

Apoi, am raspuns mai sus, ca sa vina o invatatura pentru antihristii vremurilor noastre si a vremurilor istorice ce vor urma, pentru ca sa-i salvam, afland despre sfarsitul antihristilor dinainte. Afland despre sfarsitul lor dinainte sa se intoarca la Credinta in Dumnezeu, de la pacatele lor, si intorcandu-se sa fie mantuiti, cum le spune Hristos Domnul, impotriva Caruia sunt, cand zice: „...Ca toti oamenii sa se mantuiasca si sa vina la cunostiinta adevarului”(1Tim. 2:4). Iar prin proorocul Ezechil, Dumnezeu transmite poporului, zicand: „Spune-le: ..., Ca nu vreau moartea pacatosului, ci sa se intoarca de la calea lui si sa traiasca. Intoarceti-va, intoarceti-va de la calea voastra cea rea! De ce vreti sa muriti voi, ...”(Ezechil 33:11). Acest mesaj pe care Dumnezeu il transmite poporului, vedem ca, le vesteste nu numai intoarcerea de la pacatele lor, ci le vesteste si urmarea pacatelor, care este moarte, prin intrebarea: „ De ce vreti sa muriti voi ...?

Va urma

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page