Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

Marea Gospodarie Colectiva - GLOBALIZAREA PRIVATIZARII - profetia absurdului


Greu de vorbit in termenii seculari despre lucruri spirituale, dar n-avem incotro. Limbajul desfacut in doua este greu de infratit, dar n-avem de ales.  Profetie-viitorologie, morala-etica, intelepciune-perspicacitate, si dupa preferinte ne asezam la masa descifrarilor sa ne fie si noua un pic mai bine, cu sanse cand mai mari, cand mai mici catre izbanda si desertaciune, nu chiar deopotriva, ci in favoarea ultimei.
Despartind total VIITOROLOGIA de PROFETIA Sfintelor Scripturi, ni se pare ca lumea zilelor noastre a apucat pe minti bune catre fericirea fiecaruia si concomitent a tuturor, sub forma unei singure GOSPODARII COLECTIVE PLANETARE. Nu e prima data cand omul incearca sa faca acest lucru, ci este pentru ultima data. De la Turnul Babel incoace magnetismul globalizarii a tot vanzolit omenirea. Un vis-himera cu inaltari desarte si prabusiri in neputinte rusinoase. Califatismul sisific ne biciueste biata existenta si in putinele clipe limpezi despre realitate ne trezim nu stapani, ci robi.
Ar fi asa de usor de implementat numai GLOBALIZAREA sau numai PRIVATIZAREA, dar amandoua in acelasi timp este o tentatie careia i se rezista greu. Mintea omului e pusa pe treburi everestice. Democratia implica libertatea individuala deplina exprimata in PRIVATIZARE si tot democratia - cum se face -, mai implica la fel de mult SOCIALIZAREA pana la cuprindere totala. Cat de destept sa fii sa faci Globalizare in Privatizare si cat de prost sa fii sa crezi ca ea se poate face, nu stiu. Intr-un anume fel "privatul" este spiritual un fel ciudat si ascuns de egoism, desi "dreptul individual" e scris pe frontispiciul sau de neatacat juridic, iar "globalul" este spiritual un fel de "amestec" de tot felul de conceptii legate prin ceea ce numim "toleranta", intre precepte fara potential de unire sau macar adaptabilitate. Imaginea - intr-un fel disperata -, a "mai marilor" popoarelor reflectata in noi a "mai micilor" lor, este efortul paroxistic de "privat" individual formand un conglomerat "global" si sa mai reprezinte si fericirea umanitatii cand inca nu s-a trecut pragul supravietuirii in aceasta uriasa Gospodarie Colectiva.
Experimentul Gospodariei Golective, local, a supravietuit cateva decenii in comunism pentru ca "privatul" era sucombat intr-o mazgaleala de democratie, apoi a trecut si el in nefiinta. Parandu-se buna partea "globala", incercam sa o pastram, dar nefericit s-o imbinam cu "privatul". Va imaginati o Gospodarie Colectiva din cele de trista amintire, in care fiecare isi cultiva petecul lui. De fapt, daca suntem seriosi, trebuie sa recunoastem ca astazi, cu cat "globalizarea" este mai tentanta si castiga teren, cu atat "privatul" este mai acerb si i se opune instinctiv, doua notiuni contradictorii cu emanatii intrinsece.
Nu ceea ce am spus neindemanatec mai sus este insa treaba mea. Abunda lumea in speicalisti. Abordarea mea este cea profetica, scripturistica. Este facut cunsocut, - daca "profetizat" deranjeaza pe cineva -, in Sfanta Scriptura, ca in "zilele de pe urma", - cum numeste ea zilele noastre -, evenimentele vor fi asa cum ni se arata, daca ne luam timp sa le vedem. Istoria lumii nu se va incheia partial, ci "global". Daca ceea ce numim "mantuirea", este "privata", individuala, planul lui Dumnezeu cu omenirea in definitivarea lui, este "global" si iata-ne la punctul derularii ultimelor sale imagini. La alt nivel vorbind, o incercare de "privatizare" a planetei noastre in replica reintegrarii cosmice globale, printr-un "globalism" limitat la pamantul nostru, este tare nefericita.  Viziunea profetica a pamantului in contextul lumilor Universului ne-ar indrepta parametrii de gandire in izolationism. Lasand pentru o clipa deoparte terminologia seculara in care am spune "globalizarea" omenirii de pe pamant in "colectivitatea" de dincolo de ea, am putea vorbi de "intoarcerea" ei acasa in "marea familie universala". De fapt, modelul de "gloablizare" in "privat", este luat din Scriptura.  "... o mare gloata, pe care nu putea s-o numere nimeni, din ORICE NEAM, din ORICE SEMINTIE, din ORICE NOROD, si de ORICE LIMBA...", despre care se spune ca "sedea in picioare inaintea scaunului de domnie si inaintea Mielului, imbracati in haine albe, cu ramuri de finic in maini",  Apocalipsa 7, 9. "Diversitatea" lor, "privatul" lor era "global" prin ceea ce faceau "la fel", "strigau cu glas tare si ziceau: "Mantuirea este a Dumnezeului nostru, care sade pe scaunul de domnie si a Mielului".
Se poate "privatizare" in "globalitate"? Absolut. Dar numai sub autoritatea lui Dumnezeu si in prezenta mediatica a Domnului Isus Hristos. Fara de Dumnezeu? Turnul Babel sub forma sa cea de pe urma, Babilonul apocaliptic. Este liber omul sa incerce "globalizare" fara de Dumnezeu? Desigur. Ba mai mult, chiar asa va fi, indiferent ca cineva este pentru sau contra.  Dupa nereusita cea de pe urma, se va arata ordinea divina.
Benone Burtescu

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page