Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

ANUL 2012! CORABIA LUI NOE SI BISERICA LUI HRISTOS ÎN SALVAREA LUMII




de Preot Aurel Sas

„Atunci a zis Domnul Dumnezeu catre Noe: „Sosit-a inaintea fetei Mele sfarsitul a tot omul, caci s-a umplut pamantul de nedreptatile lor, si iata Eu ii voi pierde de pe pamant. Tu insa fa-ti o corabie de lemn de salcam. In corabie sa faci despartituri si smoleste-o cu smoala pe dinauntru si pe din afara” (Facere 6, 13-14).
„Pentru ca plata pacatului este moartea, iar harul lui Dumnezeu, viata vesnica, in Hristos Iisus, Domnul nostru” (Rom. 6, 23).
„… Pe aceasta piatra voi zidi Biserica Mea si nici portile iadului nu o vor birui” (Matei 16, 18).
„Iar oamenii s-au mirat, zicand: Cine este Acesta ca si vanturile si marea asculta de El?” (Matei 8, 27).


(Continuare din editia precedenta)

Explicatie despre „fiii lui Dumnezeu” (Facere 6, 2)
Cred potrivit sa lamurim aceste cuvinte: „Fiii lui Dumnezeu” (Facere 6, 2). In Scriptura cu „fiii lui Dumnezeu” intra Adam, care a fost creat de Dumnezeu direct si nemijlocit, cat si urmasii lui Adam. Alta Scriptura zice: „Ce este nascut din trup, trup este; si ce este nascut din Duh, duh este” (Ioan 3, 6). Ori, Dumnezeu este Duh si doar „ce este nascut din Duh, duh este”. Adam are dreptul sa fie numit „fiul lui Dumnezeu” (Luca 3, 38) pentru ca a fost creat direct si nemijlocit de Dumnezeu din pamant in care a suflat Duh de viata (Facere 2, 7), facandu-l astfel pe om dupa chipul si asemanarea Sa (Facere 1, 27). „Atunci, luand Dumnezeu tarana din pamant a facut pe om si a suflat in fata lui suflare de viata si s-a facut omul fiinta vie” (Facere 2, 7). La fel si urmasii lui Adam sunt chemati „fiii lui Dumnezeu” ca unii ce rezulta din primul fiu al lui Dumnezeu – Adam, creat de Dumnezeu direct, precum am vazut. Tot asa, acum, cei ce sunt „in Hristos”, facuti partasi naturii divine printr-o „noua creatie” „in Hristos” si ajunsi sa fie „nascuti din nou”, „de sus” din „apa si din Duh” in Taina Botezului (Ioan 3, 5-8) sau „din Dumnezeu” (2 Cor. 5, 17; Efes. 2, 10), apartin acestei categorii privilegiate de „copii ai lui Dumnezeu” (Ioan 1, 13; Rom. 8, 14-15; 1 Ioan 3, 1) infiati prin harul divin. Ingerii sunt creati direct de Dumnezeu si poarta si ei numele de „fii ai lui Dumnezeu” (Iov. 1, 6; 2, 1; 38, 7; Psalm 29, 1; 89, 6; Daniel 3, 25) si „duhuri” (Psalm 104, 4; Evrei 1, 7, 14). Iar ingerii, ca duhuri, intra in universul spiritual al lumii nevazute creata de Dumnezeu.
Ce mare revelatie divina pentru oamenii din toate popoarele este ca Dumnezeu ii numeste copiii Lui, care au fost rascumparati obiectiv, apoi, prin Iisus Hristos, Fiul Sau.
Pot oamenii pierde calitatea de „fii ai lui Dumnezeu”?
Da, oamenii pot pierde calitatea de „fii ai lui Dumnezeu”! Este trist, dar adevarat. Cum pot ei pierde aceasta calitate? Oamenii pot pierde aceasta calitate de „fii ai lui Dumnezeu” prin ascultarea de diavol, in lumina si descoperirea urmatoarelor Scripturi, care zic: „Prin aceasta cunoastem pe fiii lui Dumnezeu si pe fiii diavolului; oricine nu face dreptate nu este din Dumnezeu, nici cel ce nu iubeste pe fratele sau” (1 Ioan 3, 10).
Aceasta s-a implinit in viata omului prin ascultarea de duhul lumii (Efes. 2,2), care s-a facut apoi lucrator in faptele trupului: „Iar faptele trupului sunt cunoscute, si ele sunt: adulter, desfranare, necuratie, destrabalare, Inchinare la idoli, fermecatorie, vrajbe, certuri, zavistii, manii, galcevi, dezbinari, eresuri, Pizmuiri, ucideri, betii, chefuri si cele asemenea acestora, pe care vi le spun dinainte, precum dinainte v-am si spus, ca cei ce fac unele ca acestea nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu” (Gal. 5,19-21), pentru ca omul a iesit prin neascultare de Duhul Sfant cu darurile Sale de: … intelepciunea, … cunostintei, … credintei, … vindecarilor, … facerii de minunii, .. proorociei, … “ (1Cor. 12,7-11), care il calauzeau in viata.
Cine ramane in Duhul Sfant, nu in duhul lumii (Efes. 2,2), acela va avea in viata lui roadele Duhului Sfant: „Iar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, indelunga-rabdarea, bunatatea, facerea de bine, credinta, Blandetea, infranarea, curatia; impotriva unora ca acestea nu este lege” (Gal. 5,22-23). Asa va ramanea fiul a lui Dumnezeu prin Har.
Referitor la crearea omului, pentru oamenii necreati direct de Dumnezeu, ca Adam, ci „nascuti din nou” prin lucrarea Duhului Sfant in Taina Sf. Botez, ori nascuti dintr-o alta fiinta umana in urma casatoriei, este valabila terminologia folosita in Faptele Apostolilor 17, 28: „Suntem din neamul Lui” (adica din neamul celor creati de Dumnezeu), unde cuvantul grec este genos (genos), cu semnificatia de rudenie sau „gen” originat de Dumnezeu. In Noul Testament aceasta inseamna ca acesti oameni desi nu au devenit fii ai lui Dumnezeu prin Har in urma „nasterii din nou” din „apa si din Duh” in Taina Botezului (Ioan 3, 5; Matei 28, 19), ca sa se poata chema „fii ai lui Dumnezeu” prin Harul adus de Hristos, ei „sunt din neamul Lui” (Fapte 17, 28) adica, a celor creati de Dumnezeu. Astfel, oamenii din popoarele necrestine au orientare sa faca binele din legea firii, pe care Dumnezeu a asezat-o in om de la Creatie (Rom. 2, 14).
Revelatia Scripturilor urmatoare lamuresc pe deplin, zicand: „Oricine este nascut din Dumnezeu nu savarseste pacat, pentru ca samanta lui Dumnezeu ramane in acesta; si nu poate sa pacatuiasca, fiindca este nascut din Dumnezeu. Prin aceasta cunoastem pe fiii lui Dumnezeu si pe fiii diavolului; oricine nu face dreptate nu este din Dumnezeu, nici cel ce nu iubeste pe fratele sau” (1 Ioan 3, 9-10). Iar ca sa ramai in Dumnezeu, ca urmas al lui Adam, sau „nascut din nou” din „apa si din Duh” in Taina Botezului, in Hristos (2 Cor. 5, 17), ca a doua creatie in Har, iata ce reveleaza Scriptura: „Cel ce pazeste poruncile Lui ramane in Dumnezeu si Dumnezeu in el; si prin aceasta cunoastem ca El ramane in noi, din Duhul pe Care ni L-a dat” (1 Ioan 3, 24). De aici rezulta foarte clar ca: „Cel ce pazeste poruncile Lui (Dumnezeu) ramane in Dumnezeu si Dumnezeu in el (1 Ioan 3, 24), iar cei ce nu pazesc poruncile intra in lumea de pacat si: „Prin aceasta cunoastem pe fiii lui Dumnezeu si pe fiii diavolului; oricine nu face dreptate nu este din Dumnezeu, nici cel ce nu iubeste pe fratele sau” (1 Ioan 3, 10).
Ceea ce inseamna acum foarte clar ca oamenii dinainte de potop nu au ramas in ascultare si in chemarea numelui lui Dumnezeu si astfel nu au putut „ramane in Dumnezeu” si nici Duhul lui „Dumnezeu in ei” (Facere 6, 3) nu a putut ramane, cauza potopului fiind pacatul de tot felul, care a adus moartea popoarelor sub valurile apelor. La fel, in vremurile noastre, din cauza necredintei si a pacatului mor atatia oameni in dezastrele de tot felul, care se intampla in univers. Pentru a vedea in zilele noastre caderea omului in pacat si dezumanizarea lui, recomand citirea cartii: The Red Market de Scott Carney, unde se poate citi despre: On the Trail of the World’s Organ Brokers, Bone Thieves, Blood Farmers, and Child Traffickers etc. Inspaimantator, dar adevarat!!!

Construirea Corabiei de salvare
„Noe insa a aflat har inaintea Domnului Dumnezeu. Iata viata lui Noe: Noe era om drept si neprihanit intre oamenii timpului sau si mergea pe calea Domnului. Si i s-au nascut lui Noe trei fii: Sem, Ham si Iafet (Facere 6, 8-10). Mesajul Domnul este ca „Noe a aflat har inaintea lui Dumnezeu” pentru ca era „om drept si neprihanit intre oamenii timpului sau si mergea pe calea Domnului” (Facere 6, 8-9) si din aceasta cauza Noe a fost salvat de la potop impreuna cu cele trei familii ale fiilor sai: Sem, Ham si Iafet, din care Dumnezeu dupa potop a binecuvantat inmultirea oamenilor.
Iar in contextul prezentat mai sus, a omenirii cazute in pacat si a pamantului stricat, viata acelor oameni nu mai putea fi continuata. Astfel Dumnezeu a anuntat pe Noe de „sfarsitul a tot omul” si de salvarea lui prin construirea unei Corabii, pentru care Dumnezeu ii da si dimensiunile, zicand: „Atunci a zis Domnul Dumnezeu catre Noe: „Sosit-a inaintea fetei Mele sfarsitul a tot omul, caci s-a umplut pamantul de nedreptatile lor, si iata Eu ii voi pierde de pe pamant. Tu insa fa-ti o corabie de lemn de salcam. In corabie sa faci despartituri si smoleste-o cu smoala pe dinauntru si pe din afara” (Facere 6, 13-14). „Corabia insa sa o faci asa: lungimea corabiei sa fie de trei sute de coti, latimea ei de cincizeci de coti, iar inaltimea de treizeci de coti. Sa faci corabiei o fereastra la un cot de la acoperis, iar usa corabiei sa o faci intr-o parte a ei. De asemenea sa faci intr-insa trei randuri de camari: jos, la mijloc si sus” (Facere 6, 15-16).
Deci, Noe nu a construit corabia dupa planul lui, ci a construit-o dupa planul lui Dumnezeu, astfel: Corabia avea trei etaje: Primul etaj, cel inferior, este destinat reptilelor si serpilor veninosi, pentru ca ei traiesc lipiti de pamant; pe patrupedele si animalele care sar pe munti, Dumnezeu a poruncit sa fie asezate in cel de-al doilea compartiment, pentru ca ele traiesc la suprafata pamantului si pe munti; iar in ceea ce priveste pasarile si omul, Dumnezeu porunci sa stea in cel de-al treilea compartiment, pentru ca pasarile zboara in aer, iar omul este destinat sa devina locuitor al cerului.
Asa primind Noe si familiile copiilor lui mesajul lui Dumnezeu, de zidire a unei Corabii de salvare, au inceput prin credinta construirea corabiei si asa au fost salvati, in contrast cu ginerii de mai tarziu ai lui Lot din Sodoma si Gomora (Facere 19, 14), care au luat in gluma si in ras vestea caderii oraselor si asa au murit acolo (Facere 19, 16-17). La fel a murit si femeia lui Lot, care nu a crezut si nu a ascultat ce au zis ingerii, ca sa nu se uite inapoi, ci: „sa-si mantuiasca sufletul lor” (Facere 19, 17), dar ea „s-a uitat inapoi si s-a prefacut in stalp de sare!” (Facere 19, 26). Acest stalp de sare l-am vazut in fata la Marea Moarta, in Februarie 2011, cand am vizitat Israelul. La fel si in vremurile de azi, se intampla catastrofe in lume, pentru ca oamenii si popoarele nu cred si nu asculta de ceea ce zice Dumnezeu in Biblie si se propovaduieste in Biserica.
Va urma

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page