Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

FECIOARA MARIA NASTE PE MESIA!




Preot Aurel Sas, Las Vegas

„Iar in a sasea luna a fost trimis ingerul Gavriil de la Dumnezeu, intr-o cetate din Galileea, al carei nume era Nazaret, Catre o fecioara logodita cu un barbat care se chema Iosif, din casa lui David; iar numele fecioarei era Maria.
Si a zis Maria catre inger: Cum va fi aceasta, de vreme ce eu nu stiu de barbat? Si raspunzand, ingerul i-a zis: Duhul Sfant Se va pogori peste tine si puterea Celui Preainalt te va umbri; pentru aceea si Sfantul care Se va naste din tine, Fiul lui Dumnezeu se va chema.
„Maria a nascut pe Fiul sau Cel Unul-Nascut, Caruia I-a pus numele Iisus” (Matei 1:25).
„Si ingerul i-a zis: Nu te teme, Marie, caci ai aflat har la Dumnezeu. Si iata vei lua in pantece si vei naste fiu si vei chema numele lui Iisus” (Luca 1:30-3)
„Si a zis Maria: Iata roaba Domnului. Fie mie dupa cuvantul tau! Si ingerul a plecat de la ea.” (Luca 1:38).


(Continuare din editia precedenta)

Fuga in Egipt.

„Dupa plecarea magilor, iata ingerul Domnului se arata in vis lui Iosif, zicand: Scoala-te, ia Pruncul si pe mama Lui si fugi in Egip si stai acolo pana ce-ti voi spune, fiindca Irod are sa caute viata Pruncului ca sa-L ucida.” (Matei 2:13).
Astfel, dupa Nastere Maria cu Pruncul Iisus si cu dreptul Iosif, ocrotitorul lor, au plecat in Egipt pentru ca regele Irod hotarase sa ia viata Pruncului si a stat acolo pana la moartea lui Irod, cand s-a intors inapoi, dar nu s-a dus in Iudeea pentru ca le era frica fiind ca domnea fiul lui Irod Arheleu, si astfel famila sfanta s-a asezat in Galileia, in orasul Nazaret, implinindu-se proorocia ca: „Nazarinean se va chema.” (Matei 2:13-23).
Intrebarea vine: dar noi unde sa mai fugim de Irozii vremurilor noastre? Pentru ca au hotarat sa nu se mai zica „Merry Christmas” de Sarbatoarea Nasterii lui Iisus, ci „Heppy Holidays”, pentru ca nu este „politically correct”, ca in comunismul ateist unde trebuia sa zici „Sarbatori de iarna fericite” in loc de Sarbatoarea Nasterii lui Iisus sau „Craciun fericit” ori „Hristos se Naste Mariti-L”. Unde sa mai fugim si de acestia? Inainte am fugit in America sau in alte parti. Cred, ca nu mai trebuie sa fugim nicaieri, pentru ca o sa cada si acestia cum a cazut comunismul si Irod, iar familia sfanta cu Pruncul Iisus s-au intors din Egipt inapoi in Israel. Iisus care a venit si s-a nascut pentru mantuirea lumii ne asigura, zicand: „Biserica mea nici portile iadului nu o vor birui” (Matei 16:18). Astfel, sa mergem cu Dumnezeu in istorie, caci daca Dumnezeu este cu noi, cine ne va putea fi impotriva, descopera Scriptura.

La opt zile s-a dat Pruncului numele de Iisus.

Urmatoarea Scriptura ne va descoperi randuiala din Legea lui Moise pentru copil dupa ce a fost nascut, zicand: „Si cand s-au implinit opt zile, ca sa-L taie imprejur, I-au pus numele Iisus, cum a fost numit de inger, mai inainte de a se zamisli in pantece.” (Luca 2:21). Praznicul Taierii imprejur a Domnului si darea numelui de Iisus, cum a fost vestit, si care cade in ziua de Anul Nou, da o insemnatate intreita a Sarbatorii, la care se aduga si sarbatorirea Sf. Vasile cel Mare. Mai mare decat toate este „numele de Iisus” „care este mai presus decat orice nume” in revelatia Scripturi din (Filip. 2:9), pentru ca Iisus inseamna Mantuitor.
Aceasta Sarbatoare la opt zile, de la nasterea Pruncului, cu Taierea Imprejur si darea numelui in Vechiul Testament, corespund in Noul Testament cu Botezul Pruncilor dupa nastere si darea numelui.

Sarbatoarea Intampinarii Domnului.

In fiecare an, la 2 Februarie, Biserica tine marea Sarbatoare a - Intampinarea Domnului – dupa Scriptura care zice: „Si cand s-au implinit zilele curatirii lor, dupa legea lui Moise, L-au adus pe Prunc la Ierusalim, ca sa-L puna inaintea Domnului.” (Luca 2:22). „Si sa dea jertfa, precum s-a zis in Legea Domnului, o pereche de turturele sau doi pui de porumbel.”(Luca 2:24). Aceasta Sarbatoare cu a „pune inaintea Domnului” copilul nascut, sau a-l „inchina Domnului” din V. Testament corespunde in Noul Testament cu aducerea de catre mama a copilului dupa Botez la Biserica, pentru Slujba Imbisericirii, cand preotul slujeste randuiala Slujbei pentru copil si pentru mama de curatire la 40 de zile de la nastere a copilului. Apoi, preotul ia copilul in brate si il inchina Domnului in fata Iconostasului, iar daca este baiat il duce si in Sf. Altar si il inchina Domnului in cele patru parti ale Sf. Mese de Altar, si Il impartaseste cu Sf. Taine.
Pentru invatatura despre „zilele curatiei” (Luca 2:22), se refera la cele 40 de zile de la nastere, a femeii care a nascut, si care trebuie sa mearga la Biserica pentru aceasta Slujba. De ce? Pentru ca fara aceasta Slujba, femeia nu poate intra in Biserica, nu poate saruta Sf. Cruce si nu se poate impartasi cu Sfintele Taine. In acelasi timp aceasta Slujba este pentru sanatate si dezlegare de pacate.
Asa putem vedea grija Maicii Domnului de a implini pentru Pruncul Iisus toata randuiala Legii lui Moise, ca intaiul-nascut de parte barbateasca sa fie inchinat Domnului. Odata cu aceasta trebuiau sa aduca o jertfa de „o pereche de turturele sau doi pui de porumbel” (Luca 2:23-24).

Rolul dreptului Simeon si a proorocitei Ana in copilaria lui Iisus.

Scripturile relateaza in continuare ca, atunci in Ierusalim era un om cu numele Simeon, drept si temator de Dumnezeu si Duhul Sfant era cu el, Care ii vestise ca nu va vedea moarte pana nu va vedea pe Hristosul lui Dumnezeu. Asa din indemnul Duhului a venit in Templu si astfel cand parintii au adus inauntru pe Pruncul Iisus ca sa implineasca cele dupa obiceiul Legii lui Moise, l-a primit pe Pruncul Iisus dreptul Simeon in bratele lui si a binecuvantat pe Dumnezeu (Luca 2:25-28), zicand: „Acum slobozeste pe robul Tau, dupa cuvantul Tau, in pace, Ca ochii mei vazura mantuirea Ta, Pe care ai gatit-o inaintea fetei tuturor popoarelor, Lumina spre descoperirea neamurilor si slava poporului Tau Israel.” (Luca 2:29-32). Acest mesaj al dreptului Simeon a fost ales de Biserica sa fie o mare si frumoasa cantare la Sluba Vecerniei cu numele: „Acum slobozeste pe robul Tau, Stapane, dupa cuvantul Tau in pace…”. Iosif si Maria se mirau de ceea ce vorbea dreptul Simeon despre Pruncul Iisus (Luca 2:33).
Apoi, dreptul Simeon i-a binecuvantat si a zis catre Maria, cu privire la Pruncul Iisus si la ea: „Iata, Acesta (Iisus) este pus spre caderea si spre ridicarea multora din Israel si ca un semn care va starni impotriviri. Si prin sufletul tau va trece sabie, ca sa se descopere gandurile din multe inimi.” (Luca 2:34-35). Aceste doua Sf. Scripturi s-au implinit cu prisosinta, precum stim, ca Iisus si Evanghelia Sa „au starnit impotriviri”, iar prin sufletul Maicii Domnului, la vederea Fiului ei pe Cruce rastignit a fost ca trecerea unei „sabii” prin sufletul ei.
La Templu la vremea aceea mai era si proorocita Ana, care era in varsta de 84 de ani, slujind ziua si noaptea in post si rugaciune inaintea Domnului. Fiind si ea la Templu in ceasul acela a laudat pe Dumnezeu si a vorbit despre Pruncul Iisus tuturor care asteptau mantuirea lui Israel (Luca 2:36-38). Astfel, savarsind toate dupa Legea lui Moise pentru Copil la Templu din Ierusalim, dreptul Iosif, Fecioara Maria cu Pruncul Iisus, aflam ca: „Dupa ce au savarsit toate, s-au intors in Galileea, in cetatea lor Nazaret.” (Luca 2:39).

O deosebita remarca din viata dreptului Simeon.

„Si lui i se vestise de catre Duhul Sfant ca nu va vedea moartea pana ce nu va vedea pe Hristosul Domnului.” (Luca 2:26). Dupa o traditie istorica a lui (Nechifor Calist si Egesip), batranul Simeon traise si pe vremea imparatului Ptolomeu Filadelful, care a luat parte la traducerea Vechiului Testament in limba greaca, cand avea 77 de ani.
In timp ce traducea din proorocul Isaia: „Iata Fecioara va lua in pantece si va naste fiu si vor chema numele lui Emanuel.” (Isaia 7:14), s-a indoit si a tradus intentionat gresit: „o tanara ascunsa de barbatul ei.”. Peste noapte scrisul a revenit la transcriptul original! Atunci, el a schimbat din nou! Apoi i s-a aratat ingerul Domnului si i-a zis: „ca va vedea cu ochii sai pe Hristos Domnul” (Mineul pe Februarie, Sibiu 1853, prefata). Astfel, dreptul Simeon a avut 360 de ani, cand s-a implinit proorocia din Isaia, ca Fecioara Maria cu Pruncul Iisus si cu dreptul Iosif au venit la Templul din Ierusalum, unde era el, pentru aducerea Pruncului Iisus „inaintea Domnului.”(Luca 2:22)
Intrebarea: Ce a fost acea varsta lunga a dreptului Simeon? Dar sau povara? In prima parte, a fost un „dar”, pentru ca el „era drept si temator de Dumnezeu.”(Luca 2:25) pentru care a primit sa traiasca ani multi si in acelasi timp o „povara”, pentru ca batranetea prea lunga e grea si el traia intr-un unghier al Templului din Ierusalim. Dar in concluzia vietii, amandoua: ca „dar si povara”, lamuresc bucuria dreptului si batranului Simeon de a fi ajuns sa „primeasca in bratele lui” pe Pruncul Iisus, si sa zica: „Acum slobozeste pe robul Tau, Stapane…” (Luca 2:28-32). Invatatura pentru noi este: ca sa primim Cuvantul lui Dumnezeu prin Credinta si totul Dumnezeu va lamuri in timp.
Va urma

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page