Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

Casa Poporului si Mantuirii Neamului



In gradina Palatului lui Nicolae Ceausescu se construieste o Catedrala cu o suprafata mai mica, dar putin mai inalta decat Casa Poporului. Ambele vor forma o unitate de nezdruncinat, o simfonie desavarsita moldo-valaha. Palatul Stapanului, Fiul Omului si Biserica Ordodoxa Romana vor legitima capitala celei de "a patra Roma" (Nicolae Iorga). In teologia orientala Imparatul, Regele, Secretarul general al Partidului Comunist, Presedintele etc. este Fiul lui Dumnezeu, vicarul Atotputernicului. Asa e la japonezi, chinezi, tibetani, babilonieni, vechii egipteni, ortodocsi etc.
La ortodocsi, totul a inceput cu construirea Constantinopolului, "a doua Roma", unde Imparatul nu avea un episcop cu autoritatea papei de la Roma, care se legitima cu moastele Sf. Petru, asa ca a ales un episcop, patriarh dependent de el, in vesnica simfonie cu Stapanul. Pentru a compensa oarecum stralucirea si autoritatea Romei, Imparatul bizantin construieste cea mai mare biserica a acelor vremuri, Sfanta Sofia. Dar cand aceasta cade in mana Califului turco-musulman si el o transforma intr-o moscheie, papei de la Roma nu-i ramanea decat sa construiasca Catedrala Sf. Petru, mai mare si mai reprezentativa decat cea pangarita de necredinciosi.
Dupa cum vedem construirea unei catedrale este un moment decisiv in legitimarea puterii laice si slavirea lui Dumnezeu. Tot asa s-au construit si Catedrala pravoslavnica de la Kremlin, Catedrala Notre Dame din Paris, cea a Sf. Pavel din Londra sau cea a Puterii din Washington. Cea din Moscova legitimeaza cea de "a treia Roma", dupa caderea Constantinopolului, panortodoxismul si panslavismul. Notre Dame devenea in vremea Revolutiei franceze un templu al ratinii.
Dupa doua milenii de crestinism, de mari constructii laice, dar mai ales religioase la Roma, la a doua Roma (Constantinopol), la a treia Roma (Moscova), la a patra Roma (Bucuresti), nu putem sa nu ne reamintim ca Isus Hristos a voit o singura Biserica, cea a Sf. Petru si o unitate a tuturor celor botezati, asa ca Marea Schisma dintre crestinii orientali si cei occidentali, lipsa de unitate este nu numai un scandal strigator la cer ci si sursa unui nesfarsit sir de tensiuni si razboaie intre frati.
Catedrala Mantuirii Neamului, la care a contribuit si Sf. papa Ioan Paul II cu o donatie in timpul vizitei la Bucuresti, e inceputul trezirii la realitate a neamului latin tinut in prizonierat babilonic de catre greco-pravoslavnici de o mie de ani. Dupa despotia orientala turco-fanatiota si maimutareala occidentala din sec. 19 - 20, integrarea actuala in lumea occidentala (UE - NATO) nu e nici credibila, nici de durata fara un dialog al Presedintelui - Patriarhului cu Roma. Efortul intermediarilor maghiari (Tökes), tigani (Vanghelie), evreii (Tismaneanu), greci (Tariceanu), armenii (Vosganian), "creoli" (Patapievici), masoni etc. nu pote inlocui lipsa de comuniune intre moldo-valahi, romani si Roma.

Prof. Dr. Viorel Roman, Akademischer Rat a.D.

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page