Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

A DOUA VENIRE A DOMNULUI HRISTOS



de Preot Aurel Sas, Ic. Stavrofor, Las Vegas

“Atunci se va arata pe cer semnul Fiului Omului si vor plange toate neamurile pamantului si vor vedea pe  Fiul Omului venind pe norii cerului, cu putere si cu slava multa” (Matei 24,30).
“Iar de ziua si de ceasul acela nimeni nu stie, nici ingerii din ceruri, nici Fiul, decat numai Tatal”(Matei  24,36).
„El (Iisus) a zis catre ei: Nu este al vostru a sti anii sau vremurile pe care Tatal le-a pus in stapanirea  Sa”(Fapte 1,7)
“Iar cerurile de acum si pamantul sunt tinute prin acelasi Cuvant (al lui Dumnezeu) si pastrate pentru focul  din ziua Judecatii si a pieirii oamenilor necredinciosi.
 Iar ziua Domnului va veni ca un fur; atunci cerurile vor pieri cu vuiet mare; stihiile arzand, se vor desface  si pamantul si lucrurile de pe el vor arde cu totul. Dar noi asteptam, potrivit fagaduintei Lui, ceruri noi si  pamant nou, in care locuieste dreptatea” (2Petru 3, 7, 10, 13).
“Si am vazut cer nou si pamant nou. Caci cerul cel dintai si pamantul cel dintai au trecut; iar marea nu mai  este.” (Apoc. 21,1).
“Da, vin curand si plata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia, dupa cum este fapta lui. Eu sunt Alfa si  Omega, Cel dintai si Cel de pe urma, inceputul si sfarsitul”…Da, vin curand. Amin. Vino, Doamne Iisuse!  (Apoc. 22,12-13; si 22, 20).


In prima Scriptura ne reveleaza chiar Domnul nostru Iisus Hristos despre a Doua Sa Venire, cu semnul  Fiului Omului  (Crucea), venire care va fi vazuta de toate popoarele pamantului, care vor plange, vazand pe  Fiul Omului venind pe norii cerului cu putere si cu slava multa (cf. Matei 24,30).
Aceasta Venire a Doua a Domnului nu va fi in acest Univers fizic, care va trece, ci intr-un Univers nou,  dupa cum ne reveleaza Milostivirea lui Dumnezeu, prin Scripturile de mai sus, ca “cerurile si pamantul” de  acum, sunt tinute si pastrate prin Cuvantul lui Dumnezeu, am putea spune: ca o casa a mantuirii  popoarelor lumii prin, in Iisus Hristos, pentru focul din ziua Judecatii, cand cerurile vor pieri, stihiile vor  arde si pamantul si lucrurile de pe el vor arde cu totul.
Asa se va realiza “un cer nou si un pamant nou” in care va locui dreptatea lui Dumnezeu (cf.2Petru 3,7-13),  si care va fi Noul Univers, in care va avea loc Venirea a Doua a Domnului Hristos sa judece viii si mortii si  sa inceapa Imparatia Gloriei lui Dumnezeu.
Acest Univers nou, cu “cer nou si pamant nou” a fost vazut si confirmat omenirii, de Sf. Ap. si  Evanghelist Ioan, care ne descopera in acelasi timp, caci “cerul cel dintai si pamantul cel dintai” trecuse si  marea nu mai era, (cf. Apoc.21,1), pentru ca focul a ars totul (cf. 2Petru 3,7-14).
Asadar, omenirea dinainte a sfarsit prin apa, potopul din vremea lui Noe (Cititi, Facere Cap. 6, 7, 8 si 9), din  cauza pacatului si a nelegiurilor oamenilor de atunci, iar lumea de acum va sfarsi prin focul din Ziua de  Apoi, din aceleasi cause ale nelegiurii oamenesti si a “pieirii oamenilor necredinciosi” (cf. 2Petru 3,7).
Cutremurator, dar adevarat, pentru ca Fiului lui Dumnezeu, Care a venit ca Mantuitor in lumea aceasta,  intemeind Imparatia Harului mantuitor, va veni si ca Judecator, conform Sf. Scripturilor si a fagaduintei, ca:  “Cerul si pamantul vor trece, dar cuvintele Mele nu vor trece”(Matei 24,35).
Dar pentru ca “Iisus Hristos - ieri, azi si in veci – este acelasi” (Evrei 13,8), vine la fiecare generatie, familie  si suflet in parte, in toate vremurile, spre toata trezirea si inteleptirea, spunand: cum sa se poarte omul  pentru sfarsitul lui si Venirea Domnului, prin Scriptura care zice: “Deci, daca toate acestea se vor desfinta,  cat de mult vi se cuvine voua sa umblati intru viata sfanta si in cucernicie, Asteptand si graind venirea  zilei Domnului, …”(2Petru 3,11).
Dar sa nu uitam de Scriptura de mai sus, ca incoronarea Imparatiei Harului, in care traim acum, prin Venirea  a Doua a Domnului Hristos, cu toate evenimentele de care am aflat ca vor avea loc, ne instiinteaza chiar  Mantuitorul, zicand: “Iar de ziua si de ceasul acela nimeni nu stie, nici ingerii din ceruri, nici Fiul, decat  numai Tatal” (Matei 24,36).
Astfel, stimate cititorule, cu credinta si rugaciune, in luminarea Duhului Sfant, hai, sa pornim la drum prin,  Sf. Scripturi, spre a cunoaste atat despre sfarsitul nostru, cat si despre Venirea a Doua a Domnului  Hristos, ca Judecator si Intemeietor a Imparatiei Gloriei lui Dumnezeu, spre marirea Numelui Sau si fericirea  fapturilor Sale. De ce? Pentru ca Mantuitorul ne spune: ”Si viata vesnica este aceasta: sa Te cunoasca pe  Tine, singurul Dumnezeu adevarat si pe Iisus Hristos pe care L-ai trimis Tu.” (Ioan 17,3).

Preliminarii
Despre a doua Venire a Domnului Hristos, sa judece viii si mortii s-a scris mult, se scrie, si se va mai scrie  mult, dar se naste intrebarea: Cum s-a scris? Cum se scrie? Si cum se va mai scrie? Adica, in ce  interpretarea Teologica se scrie? Care poate sa precipite lucrurile in viata oamenilor prin diferite confuzii?  Sau sa aduca pace si lumina in intelegerea Sfintelor Scripturi care prezinta omenirii despre Venirea a doua a  Domnului Hristos.
In contextul vremurilor istorice si apocaliptice in care traim si cand se scrie foarte mult despre „Mileniu”,  despre „sfarsitul lumii”, am crezut potrivit sa prezint despre Venirea a doua a Domnului Hristos, dupa Sf.  Scripturi, in interpretarea Teologica a Bisericii Ortodoxe Crestine Universale.
In prima parte a acestei prezentari, in coordonate foarte esentiale, voi prezenta Venirea a Doua a Domnului,  iar in partea a 2-a, care va fi un nou Articol dupa acesta, voi prezenta partea de interpretari Teologice  diferita, adica: Mileniul sau Mileniile si Imparatia de mii de ani!
Mentionez, ca prin tot ce voi scrie in interpretarile Biblice, in lumina teologiei Bisericii Ortodoxe, rog sa nu  se simta nimeni deranjat, ca nu vreau sa supar pe cineva, ci doresc, sa prezint Venirea a Doua a Domnului  in lumina celor aratate mai sus, cu scopul sacru al cunoasterii si imbogatirii cunostintelor despre Venirea  Domnului Hristos, in perspectiva Bisericii Ortodoxe.
O determinare exacta nu poate avea nimeni pretentia ca o poate face, cu privire la Venirea a Doua a  Domnului, pentru ca Mantuitorul ne descopera, zicand: ”Iar de ziua si de ceasul acela nimeni nu stie, nici  ingerii din ceruri, nici Fiul, ci numai Tatal”(Matei 24,36). Iar in alta Scriptura Domnul ne descopera, zicand:  ”El (Iisus) a zis catre ei:Nu este al vostru a sti anii sau vremurile pe care Tatal le-a pus in stapanirea Sa”.  (Fapte 1,7).
Va urma

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page