Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

"UNUL va fi LUAT si ALTUL va fi LASAT” - DISCRIMINARE?


Pentru cei care cred in Sfanta Scriptura, de fapt si pentru cei care nu cred, ea spune ca la ziua judecatii de pe urma "unul va fi luat si altul va fi lasat”.  
Secular, in plin proces de "democratizare” a lumii intregi, aceasta zicere a Mantuitorului nostru pare a fi nepotrivita si considerata discriminare, inegalitate, intoleranta. Pentru "prevenirea” acestui lucru, din ce in ce mai mult se propovaduieste sub titluri de dictionar deja, "evanghelia PROSPERITATII”, "evanghelia dragostei NECONDITIONATE”, "evanghelia cu OCHII INCHISI” etc. Desigur o mare greseala.
Cea mai democratica societate este cea cu legile cele mai bune si cu respectarea lor cea mai autentica.  Experimentand o democratie de tip "talmes balmes”, lumea a ajuns la concluzia ca DEMOCRATIA este RANDUIALA LEGII, conform careia nu din placere, dar din necesitate pentru supravietuirea societatii, unul este liber pe strada, altul izolat, in detentie.
Desi pentru multi deja nu mai este nici o nevoie de dovedirea celor de mai sus, spre aducerea lor aminte, sa vedem cate ceva despre "UNUL va fi LUAT si ALTUL va fi LASAT”.
De observat ca acest lucru se va petrece candva, o singura data, "la judecata de apoi” cu privire la oricine, pentru "diferentierea” vesnica si va fi facuta de Domnul.  Judecata "de acum” este fiecare pentru sine ("cine esti tu sa judeci pe fratele tau”) si deci nu este discriminatorie nici ea.
"UNUL va fi LUAT si ALTUL va fi LASAT”, se va face la intamplare, indiferent care va fi luat si care va fi lasat, doar ca lucrare statistica? Avand in vedere ca este vorba de fiinte omenesti si ca "luat” inseamna salvat si "lasat” inseamna "pierdut” si inca vesnic, "criteriile de diferentiere” asa totala si pentru totdeauna, trebuie sa fie extrem de importante, CARE va fi LUAT si CARE va fi LASAT este prioritar si nu la intamplare "indiferent” care, sau "amandoi luati, amandoi lasati”.  De ce ACELA luat si nu CELALALT, de ce ACELA lasat si nu CELALALT?  Discriminare?
Domnul nu va proceda in felul ca DIN DOI BUNI, unul sa fie luat si altul lasat. Nici din DOI RAI.  Diferentierea nu o face El, arbitrar. Domnul respecta DIFERENTIEREA pe care oamenii deja si-au facut-o si cu o infinita bucurie IA pe UNUL, precum cu o infinita durere si parere de rau LASA pe ALTUL. Daca Domnul ar LUA la viata vesnica pe cel rau si ar LASA in moarte vesnica pe cel bun, intr-o asa zisa "procedura nediscriminatorie”, "democratica”, adica ORICUM, Imparatia Sa ar fi un infern mai mare ca iadul. Vorbind in felul lumii - "democratie divina”, nediscriminarea in legile spirituale, este observata clar in textul evanghelic ".... pentruca ORICINE crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica”. ORICINE, oferit de Domnul, nu inseamna unul DA, altul NU. Nu inseamna insa nici ORICINE indiferent CUM, ci "ORICINE CREDE IN EL”. Daca cineva NU CREDE desi are posibilitate sa creada, evident ca Domnul nu o sa-l considere in randul celor care cred. Expresia "ORICINE CREDE” nu are nici un fel de implicatie discriminatorie, dimpotriva libertate deplina pentru om, oportunitate egala la viata vesnica.
De fapt, protestul impotriva "discriminarii” a celui care "va fi LASAT si nu LUAT”,, se va transforma atunci in admiterea "Drepte si adevarate sunt judecatile Tale, Doamne”! Nimeni nu va zice "Doamne, pe mine de ce ma LASI, Doamne pe mine de ce nu ma IEI?”
Nu avem posibilitea grafica a notarii intregului capitol evanghelic pentru contextul zicerii sub observatie acum, dar textul din care am scos titlul acestui scurt comentariu este asa: "Atunci din doi barbati care vor fi la camp, UNUL va fi LUAT si ALTUL va fi LASAT” (Matei 24, 40), pentru a mai face sublinierea DE UNDE, pe originalul "care va fi LA CAMP”.  Sa nu ma certati dar imi imaginez si eu si ma intreb - dau un exemplu -, ar fi putut Domnul zice "din doi barbati care vor fi la carciuma unul va fi luat si altul lasat”? Ma indoiesc. Poate zice cineva ca nu conteaza LOCUL de unde UNUL va fi LUAT si ALTUL va fi LASAT, si ca cei "de la drumuri si garduri” au fost chemati la nunta, ba chiar "siliti” (in sensul de insitenta, nu de forta), sa intre. Respectand iubirea si dreptatea divina, ma gandesc eu ca cei "de la drumuri si garduri” sunt victime ale unor nedreptati facute cu ei, cei dispretuiti, si nu cei care au ales deliberat si le place asa. Sunt cei "napastuiti” cum ii numeste Evanghelia in comparatie cu cei aroganti care daca nu cumva i-au adus in aceasta stare, sigur sunt nepasatori fata de ei.
Ziua judecatii este decisiva similar si in Matei 25, 32:  "Toate neamurile vor fi adunate inaintea Lui.  El ii va desparti pe unii de altii cum desparte pastorul oile de capre”.  Apoi va zice unora "VENITI”, altora "DUCETI-VA”. Din context, pe care nu-l putem relua aici - e vorba de BUNI si RAI. Nu e vorba de BUNI si BUNI pentru "despartire” si nici de RAI si RAI. Nimeni nu poate spune ACUM cine e BUN si cine e RAU. Domnul insa va spune ATUNCI, cine a fost BUN si cine a fost RAU. Si atunci "UNUL va fi luat si ALTUL va fi LASAT”. Relatia dintre ACUM si ATUNCI este insa determinanta.  Domnul va respecta ATUNCI, alegerea noastra de ACUM.

Benone Burtescu

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page