Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

POSTMODERNISMUL. Si dupa el ...CE?

 

("Cand va veni Fiul Omului va gasi El CREDINTA pe pamant?")

Pentru o viziune mai clara si mai usoara asupra istoriei lumii, oamenii au impartit-o pe perioade de timp mai mari sau mai mici, delimitate de evenimente sau schimbari semnificative care au lasat in urma lor determinari importante. Asa se vorbeste de EPOCA - pietrei, lemnului, fierului, bronzului etc... care mai spre zilele noastre a dat in "epoca MODERNA", care din pricina schimbarilor rapide in societatea omeneasca a durat putin fata de celelalte si iata-ne ajunsi in "epoca POSTMODERNA" care dupa mersul lucrurilor va fi si mai scurta si ne intrebamm "si dupa ea... CE?"

Sociologii au structurat si ei istoria pe ORANDUIRI, "primitiva", "sclavgista", "capitalista", "comunista" si s-au cam impotmolit caci nu prea se stie ce urmeaza, iar cele de pana acum, coexista cumva.

Filozofii se orienteaza si ei dupa filozofiile care au facut curente de opinie, artistii de cam toate categoriile vorbesc de felul "preclasic", "clasic", "romantic", "impresionism", "expresionism", "cubism", "modernism" trecand hotarul iute in "postmodernism" un fel de libertate absoluta, democratie absoluta care neinteleasa bine tinde sa se faca babilonie etc.

Cat priveste VIITORUL, adica dupa POSTMODERNISM, si ca esenta si ca denumire, CE va fi, secularismul a dezvoltat FUTUROLOGIA - fiindca nu mai vrea sa traiasca in trecut, in vechi, o mica parte ramane la PROFETIILE BIBLICE, iar ceilalti destul de multi, se dau in vant dupa orice "horoscop" de taraba.

Lumea crestina, macar dupa denumire relationata de Christos urmeaza un alt drum de structurare a istoriei, dupa Biblie. In general, ea imparte istoria in doua perioade mari pe care le-a numit VECHIUL TESTAMENT si NOUL TESTAMENT, delimitate de venirea lui Isus Christos pe pamant. Ea zice "INAINTE de CHRISTOS" si "DUPA CHRISTOS".

Neputand sa elimine acest MARE ADEVAR ISTORIC, lumea seculara i-a schimbat doar denumirea zicandu-i "INAINTEA EREI NOASTRE si ERA NOASTRA", care inseamna acelasi lucru caci delimitarea acestor ERE e facuta pe baza aceluiasi eveniment, "nasterea lui Isus Christos".

Cuvantul POSTMODERNISM este bineinteles de folosinta seculara. Adesea, in incercarea de eliminare a religiei crestine, el este folosit sub forma "POSTCRESTINISM" si nu total nejustificat ca fenomen in desfasurare, avand in vedere ca Insusi Mantuitorul intreba, Se intreba "cand va veni Fiul Omului va gasi El CREDINTA pe pamant?" In lipsa CREDINTEI, "POSTMODERNISM" inseamna "POSTCRESTINISM". Acest lucru nu se va intampla. Domnul a pus aceasta intrebare pentru ca noi sa reflectam asupra ei si sa ne pastram CREDINTA in El, in revenirea Lui.

Andre Malraux, - nu stiu cat profet si cat futurolog -, dar oricum nu chiar de neluat in seama, a spus ca "secolul XXI va fi religios sau nu va fi deloc". Lumea nereligioasa, atee, nu poate face abstractie de aceasta zicere. Pe de alta parte, structura religiei secolului XXI pe "religii", este cea biblica, adica lumea va fi religioasa pe majoritate de religii false, crestine, pagane si tot felul. S-ar putea ca babilonia dintre religii sa fie mai mare decat cea dintre religie si nereligie.

Am putea spune asa dar, ca perioada numita POSTMODERNISM, corespunde in inteles biblic, spiritual, cu ceea ce este numit ZILELE de APOI. Intrebarea noastra pusa aici, ar fi "si dupa ZILELE de APOI ...CE?

Raspunsul este acelasi, fie ca punem intrebarea dupa expresia seculara, fie ca o punem dupa cea religioasa. Dupa POSTMODERNISM, adica dupa ZILELE de APOI, istoria lumii asa cum a fost ea pana acum, se va termina. In intelegerea seculara va urma NIMIC, in intelegerea multor religii false va urma falsul in care crede, adica tot NIMIC, in intelgerea biblica va fi invesnicirea celor pe care Domnul Dumnezeu ii va hotari in iubirea Sa pentru a nu se mai repeta cu ei istoria despre care am vorbit, atat de nedorita, nenecesara existentei in sine.

Nu este vorba de o COMBATERE a lumii seculare cu ideile religioase, in speta crestine, si nici de vreun fel interesant de interactionare in abordarea celor care exclud Biblia din sistemul lor filozofic de vietuire, ci doar de ARATAREA ADEVARULUI. Argumentarea, demonstratia, combaterea, pot uneori chiar a avea efecte contrare, negative. Simplitatea expunerii adevarului este elementul central de PROPOVADUIRE a Evangheliei. Insusi Domnul Dumnezeu nu IMPUNE, ci SPUNE. Asa zisa "CONVERTIRE", este o minune pe care o face Duhul Domnului. De spus frumos si cu iubire si cu solemnitate, trebuie insa SPUS.

Adica, DUPA POSTMODERNISM, nici o alta EPOCA, ERA sau cum am vrea s-o numim, decat VESNICIA pe care Domnul a promis-o.

Benone Burtescu

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page