Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

NU FII NECREDINCIOS, CI CREDINCIOS



Preot Paroh Aurel Sas, Las Vegas, Nevada

„Apoi a zis lui Toma: Adu degetul tau incoace si vezi mainile Mele si adu mana ta si o pune in coasta Mea si nu fii necredincios, ci credincios” (Ioan 20:27).
„Iar credinta este incredintarea celor nadajduite, dovedirea lucrurilor celor nevazute. Prin ea cei din vechime au dat buna lor marturie” (Evrei 11:1-2).
„Caci Hristos, inca fiind noi neputinciosi, la timpul hotarat a murit pentru cei necredinciosi” (Rom. 5:6).

(Continuare din editia precedenta)

Nevoia Nasterii din Nou (Ioan 3:5-7)

Nevoia „Nasterii din Nou”, din punct de vedere spiritual, o prezinta Iisus prin Scriptura care zice: „Ce este nascut din trup, trup este; si ce este nascut din Duh, duh este. Nu te mira ca ti-am zis: Trebuie sa va nasteti de sus” (Ioan 3:6-7). Precum a aparut nevoia Renasterii in istorie, tot asa apare astazi nevoia cu necesitate a „Nasterii din Nou” a oamenilor in toate Bisericile si in toate religiile lumii, pentru ca s-au ivit orientari fara Dumnezeu in istorie mai periculoase decat in trecut.
Despre „Nasterea din Nou” in Biserica Ortodoxa Romana a predicat, dupa Evanghelia lui Hristos, preotul Iosif Trifa, care a fost duhovnic la Facultatea de Teologie din Sibiu, in 1921, si preot la Catedrala, in timpul Mitropolitului Nicolae Balan al Ardealului. In anul 1923, in urma ideii trimise de Dumnezeu preotului Iosif Trifa, in noaptea de Revelion, cand se gasea la Rugaciune, s-a nascut „Oastea Domnului”, care este si astazi in Biserica Ortodoxa, cu propovaduirea vietii spirituale in Hristos a credinciosilor, spre dobandirea Imparatiei lui Dumnezeu. Traian Dorz, care de la 16 ani a lucrat impreuna cu preotul Iosif Trifa la Tipografia Oastei Domnului din Sibiu, scriind Ziarele „Lumina Satelor” si „Iisus Biruitorul”, pe langa alte scrieri de transmitere a mesajelor Evangheliei, a fost liderul spiritual al „Oastei” in ilegalitate, din timpurile comunist-ateiste, suferind 17 ani de inchisoare! Aceasta miscare religioasa cu caracterul „Nasterii din Nou” era de mare necesitate dupa infaptuirea marelui deziderat de realizare a Romaniei Mari, in 1918.
Miscare cu caracter spiritual in Biserica Ortodoxa, „Oastea Domnului” functioneaza si azi in Biserica, asa cum a infiintat-o preotul Iosif Trifa, in baza Sfintelor Scripturi, care zic: „Sufera impreuna cu mine, ca un bun ostas al lui Hristos Iisus. Nici un ostas nu se incurca cu treburile vietii, ca sa fie pe plac celui care strange oaste” (2 Tim. 3:3-4). Nu e timpul sa ne oprim acum la explicarea detaliilor din aceste Scripturi, dar pentru a intelege cuvantul Scripturii de „ostas” este necesar sa ma opresc putin. La Botezul copilului sau al omului matur, in Rugaciunea Intaia de lepadare de diavolul, preotul zice: „Iesi si te departeaza (diavole) de la cel insemnat, nou ostas al lui Hristos, Dumnezeul nostru. Ca te jur cu numele aceluia Care umbla pe aripile vanturilor si face pe ingerii Sai duhuri si pe slugile Sale para de foc” (din Rugaciunea Intaia de la Botez).
Adica, cel botezat devenind crestin trebuie sa inteleaga ca el devine un ostas al lui Hristos, Dumnezul nostru, ca sa lupte impotriva raului, in urmarea lui Hristos pe calea mantuirii lui si a semenului, pentru dobandirea Imparatiei lui Dumnezeu, precum lupta ostasul in armata, pe campul de lupta, contra inamicului, ca sa nu-l atace si sa-si apere viata si pe fratii neamului sau. Inamicul permanent al crestinului, din Lumea Credintei in urmarea lui Hristos, este diavolul, impotriva caruia crestinul trebuie sa lupte ca un „bun ostas al lui Hristos”.
Asadar, revenind, omenirea de azi trebuie sa se intoarca din moartea spirituala la inviere, in prevederile Evangheliei lui Hristos, care a Renascut omenirea acum doua mii de ani la o viata noua. Marele Imperiu Roman a fost schimbat de Iisus Hristos prin propovaduirea Evangheliei Sale. Sfintii Apostoli Pavel, cel dintai, si apoi Petru si Ioan au predicat Evanghelia in Roma Cezarilor si a idolatriei, dupa Scripturile care descopera: „Iar in noaptea urmatoare, aratandu-i-Se, Domnul i-a zis: Indrazneste, Pavele! Caci precum ai marturisit cele despre Mine la Ierusalim, asa trebuie sa marturisesti si la Roma” (Fapte 23:11). „Iar cand am intrat in Roma …” (Fapte 28:16). „Iar Pavel a ramas doi ani (in Roma) intregi in casa luata de el cu chirie, si primea pe toti care veneau la el, Propovaduind imparatia lui Dumnezeu si invatand cele despre Domnul Iisus Hristos, cu toata indrazneala…” (Fapte 28:31). „Dar Pavel, cerand sa fie retinut pentru judecata Cezarului, am poruncit sa fie tinut pana ce il voi trimite la Cezarul” (Fapte 25:21).
Dar ca Pavel si ceilalti Apostoli ai lui Hristos sa poata schimba lumea, prin invatatura si valorile Evangheliei, au trebuit mai intai sa se schimbe pe ei, prin „Nasterea din Nou” la pogorarea Duhului Sfant. Pana la pogorarea Duhului Sfant, ca sa primeasca putere de Sus, iata ce le-a zis Iisus, inainte de Inaltare: „Si iata, Eu trimit peste voi fagaduinta Tatalui Meu; voi insa sedeti in cetate, pana ce va veti imbraca cu putere de sus” (Luca 24:49). Numai dupa aceasta „Nastere de Sus”, in lucrarea si primirea Duhului Sfant: „In tot pamantul a iesit vestirea lor, si pana la marginile lumii cuvintele lor” (Psalm 18:4). Iar pogorarea Duhului Sfant peste Apostoli, in „chip de limbi ca de foc”, sezand peste fiecare din ei, umplandu-i de Duhul Sfant, a fost astfel: „Si cand a sosit ziua Cincizecimii, erau toti impreuna in acelasi loc. Si din cer, fara de veste, s-a facut un vuiet, ca de suflare de vant ce vine repede, si a umplut toata casa unde sedeau ei. Si li s-au aratat, impartite, limbi ca de foc si au sezut pe fiecare dintre ei. Si s-au umplut toti de Duhul Sfant si au inceput sa vorbeasca in alte limbi, precum le dadea lor Duhul a grai” (Fapte 2:1-4).
Pogorarea Duhului Sfant la Cincizecime (adica, la Cincizeci de zile de la Invierea Domnului) a fost implinirea de la Dumnezeu a proorociei prin Ioil, cand a zis: „Iar in zilele din urma, zice Domnul, voi turna din Duhul Meu peste tot trupul si fiii vostri si fiicele voastre vor prooroci si cei mai tineri ai vostri vor vedea vedenii si batranii vostri vise vor visa. Inca si peste slugile Mele si peste slujnicele Mele voi turna in acele zile, din Duhul Meu si vor prooroci” (Fapte 2:17-18). Prin urmare, omenirea are nevoie de propovaduitori ai Evangheliei, pentru schimbarea lumii din temelie, dar pentru aceasta este trebuinta de oameni care sa se schimbe pe ei intai, ca Apostolii, prin pogorarea si lucrarea Duhului Sfant de „Nastere din Nou”.
Iata o evidenta edificatoare a schimbarii lucrurilor. O, ce schimbare s-a petrecut in grajdul in care S-a Nascut Hristos! Deodata s-a umplut de lumina cereasca, de cantecul ingerilor si de darurile pastorilor si ale magilor. Cerul si pamantul s-au minunat de ceea ce s-a petrecut intr-un grajd de vite! Cerul si pamantul au inceput sa cante impreuna: „Slava intru cei de sus lui Dumnezeu si pe pamant pace, intre oameni bunavoire!” (Luca 2:14).
O asemenea schimbare se petrece si in grajdul sufletului si inimii omului necredincios, cand primeste pe Hristos Iisus sa se „Nasca” in sufletul lui, sa-l conduca in aceeasi clipa la „Nasterea din Nou” in lucrarea Duhului Sfant. Sufletul si inima omului devin dintr-un grajd de pacate si faradelegi un suflet si o inima noua fericite, in care se revarsa lumina divina cu caldura de viata a lui Hristos si se coboara ingerii din ceruri si canta impreuna cu el: „Slava intru cei de sus lui Dumnezeu si pe pamant pace, intre oameni bunavoire!” (Luca 2:14), caci „mort era si a inviat, pierdut era si s-a aflat” (Luca 15:24). Astfel, omul „Nascut din Nou” primeste mereu ajutor de la Hristos Mantuitorul sa biruie pe „omul cel vechi”, pe omul cu placerile lumesti, ca sa poata trai in „Omul cel Nou” duhovnicesc in Hristos, faptele bune venind de la sine.

Va urma

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page