Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

NU VA TEMETI! CA VI S-A NASCUT ASTAZI MANTUITOR, CARE ESTE HRISTOS DOMNUL!

 

de Preot Paroh Aurel Sas, Las Vegas

„Dar ingerul le-a zis: Nu va temeti! Caci, iata, va binevestesc voua bucurie mare, care va fi pentru tot poporul: ca vi s-a nascut azi Mantuitor, care este Hristos Domnul, in cetatea lui David" (Luca 2:10-11).

„Ea va naste Fiu si vei chema numele Lui – Iisus, caci El va mantui pe poporul Sau de pacate" (Matei 1:21).

„Iata, Fecioara va avea in pantece si va naste Fiu si vor chema numele Lui – Emanuel, care se talcuieste: „Cu noi este Dumnezeu" (Matei 1:23; Isaia 7:14).

 

Sub povara grijilor si a temerilor de viitor, din cauza crizelor in care popoarele traiesc astazi, in Anul 2009, iata, interventia lui Dumnezeu, care vine in istorie vestind: „Nu va temeti! Caci, iata, va binevestesc voua bucurie mare, care va fi pentru tot poporul: ca vi s-a nascut azi Mantuitor, care este Hristos Domnul, in cetatea lui David" (Luca 2:10-11). De ce sa nu se teama popoarele? Pentru ca, Hristos Domnul, care S-a nascut ca Mantuitor, din Fecioara Maria, prin zamislire de la Duhul Sfant (cf. Matei 1:18), „El va mantui pe poporul Sau de pacate" (Matei 1:21), si Nasterea lui Hristos Iisus inseamna „Cu noi este Dumnezeu", pentru ca numele lui Iisus mai este si Emanuel, proorocit cu mult inainte de proorocul Isaia 7:14.

Nasterea lui Iisus

In primul rand, nasterea lui Iisus a avut loc dupa profetiile mesianice din Vechiul Testament, despre care am prezentat in Articolul de Craciun din 2008: „Nasterea lui Iisus dupa profetiile Mesianice". Iata una din proorocirile lui Isaia, din partea Domnului, zicand: „Pentru aceasta Domnul meu va va da un semn: iata, Fecioara va lua in pantece si va naste fiu si vor chema numele lui Emanuel" (Isaia 7:14).

Iar in Noul Testament, prezentarea nasterii lui Iisus o gasim detailat in cele doua Evanghelii Matei cap. 1 si 2 si Luca cap. 2. In Evanghelia de la Matei, dupa ce se prezinta in cap. 1 genealogia nasterii lui Iisus, cea dupa trup din Fecioara Maria, de trei ori, a cate patrusprezece generatii, incepand de la Avraam la David si de la regele David pana la stramutarea in Babilon – patrusprezece generatii, si de la stramutarea in Babilon pana la nasterea lui Hristos alte patrusprezece generatii (cf. Matei 1:17).

Apoi, se intra direct in prezentarea nasterii lui Iisus, astfel: „Iar nasterea lui Iisus Hristos asa a fost: Maria, mama Lui, fiind logodita cu Iosif, fara sa fi fost ei inainte impreuna, s-a aflat avand in pantece de la Duhul Sfant" (Matei 1:18). In continuare, se relateaza despre gandul lui Iosif sa o lase pe Maria, dar cugetand el acestea, iata cum i s-a aratat ingerul Domnului in vis, zicandu-i: „Iosife, fiul lui David, nu te teme a lua pe Maria, logodnica ta, ca ce s-a zamislit intr-insa este de la Duhul Sfant. Ea va naste Fiu si vei chema numele Lui Iisus, caci El va mantui pe poporul Sau de pacate" (Matei 1:20-21). Ingerul ii mai aminteste lui Iosif de proorocia lui Isaia, cum Fecioara va avea in pantece si va naste Fiu si vor chema numele Lui Emanuel, care se talcuieste: „Cu noi este Dumnezeu" (Matei 1:23).

Dupa ce s-a desteptat Iosif din vis, a facut precum i-a poruncit ingerul Domnului si a luat pe Maria la el si, fara sa o cunoasca, Maria a nascut pe Fiul ei Cel Unul-Nascut, Caruia i-a pus numele Iisus (cf. Matei 1:24-25). In Scriptura, care ne reveleaza ca: „Maria a nascut pe Fiul sau Cel Unul-Nascut, Caruia i-a pus numele Iisus" (Matei 1:25), inseamna ca Maria nu a mai avut alti copii, ci numai pe Iisus, „Cel Unul Nascut", „prin zamislire de la Duhul Sfant" (Matei 1:18).

Despre „fratii lui Iisus"

Iisus nu a avut frati dupa trup nascuti de mama Sa, Fecioara Maria. Acest adevar il prezinta Sfintele Scripturi, dupa cum vom vedea. Sa luam aminte. Iar unde se vorbeste in Scriptura, ca: „Si au venit la El (la Iisus) mama Lui si fratii Lui; dar nu puteau sa se apropie de El din pricina multimii. Si I s-a vestit: Mama Ta si fratii Tai stau afara si voiesc sa Te vada" (Luca 8:19-20; Marcu 3:31-32), aici nu este vorba de frati ai lui Iisus, nascuti din Maria, cum intelegem noi azi, ci este vorba de verisorii lui Iisus, din rudele Lui, dupa Maria si Iosif, pentru ca atunci, coborandu-ne in istorie, frati se numeau si verisorii intre ei.

Apoi, Domnul le-a dat un raspuns din care rezulta clar ca nu erau fratii lui Iisus dupa trup, cei care erau cu mama Lui Maria, dupa Scriptura care ne prezinta, zicand: „Iar El raspunzand a zis catre ei: Mama Mea si fratii Mei sunt cei care asculta cuvantul lui Dumnezeu si-l indeplinesc." (Luca 8:21; Marcu 3:34), descoperindu-ne Domnul, in acelasi timp, in aceasta Scriptura, ca El ii numeste fratii Lui pe toti oamenii din toate generatiile, „care asculta cuvantul lui Dumnezeu si-l indeplinesc". Astfel, credinciosii de azi si din totdeauna, „care asculta cuvantul lui Dumnezeu si-l indeplinesc", Iisus ii numeste „fratii Lui" si in alta Scriptura ii numeste „prietenii Lui", pentru care isi pune viata Sa, zicand: „Mai mare dragoste decat aceasta nimeni nu are, ca sufletul lui sa si-l puna pentru prietenii sai" (Ioan 15:13). Ori, Domnul Iisus, care S-a nascut pentru mantuirea omului, si-a pus sufletul Sau, viata Sa, pe Crucea Golgotei, pentru viata credinciosilor Sai, pe care ii numeste si „prietenii Sai"!

Urmatoarea Scriptura, prin care ne vorbeste Iisus de pe crucea Golgotei, cand si-a incredintat mama in grija apostolului Ioan, ne va lamuri pe deplin, cand zicea: „Deci Iisus, vazand pe mama Sa si pe ucenicul pe care Il iubea stand alaturi, a zis mamei Sale: Femeie, iata fiul tau! Apoi, a zis ucenicului: Iata mama ta! Si, din ceasul acela, ucenicul a luat-o la sine." (Ioan 19:26-27). Asadar, Iisus nu si-ar fi incredintat Mama in grija apostolului Sau Ioan, daca ar mai fi avut frati dupa trup, nascuti din Maria, pentru ca ar fi creat probleme de neintelegere in familie.

Logic vorbind, trebuie recunoscut adevarul ca Maria, care a fost aleasa de Dumnezeu sa nasca pe Fiul Sau Iisus, prin „zamislire de la Duhul Sfant", nu se poate concepe ca ar fi trait, dupa ce a nascut pe Iisus, o viata lumeasca cu dreptul si batranul Iosif, caruia i-a vorbit Dumnezeu prin inger.

Locul si timpul nasterii lui Iisus

Locul nasterii lui Iisus a fost in oraselul Betleem, din provincia Iudeia. Iar timpul nasterii Lui, ca data istorica, a fost in vremea cand domnea regele Irod peste provincia Iudeii (cf. Matei 2:1; Luca 2:4), iar Cezarul August era imparatul Imperiului Roman de atunci, care stapanea si peste provincia Iudea si care a dat porunca recensamantului populatiei. Referitor la data istorica, Evanghelistul Luca mai prezinta si pe Quirinius, care domnea in Siria, pe cand s-a facut mai intai aceasta inscriere a populatiei (cf. Luca 2:2).

In continuare, Evanghelistul Luca descrie cum fiecare se ducea sa se inscrie in cetatea sa. Astfel, si Iosif din Galileea, din cetatea Nazaret, a trebuit sa mearga in Iudea, in cetatea lui David, Betleem, pentru ca era din casa si din genealogia regelui David, ca sa se inscrie impreuna cu Maria, logodnica lui, care era insarcinata. Cand au ajuns in Betleem, s-au implinit zilele ca Maria sa nasca pe Iisus, astfel: „Si a nascut pe Fiul sau Cel Unul-Nascut si L-a infasat si L-a culcat in iesle, caci nu mai era loc pentru ei, la casa de oaspeti" (cf. Luca 2:3-7).

Ecoul in universul fizic la nasterea lui Iisus

Sf. Evanghelist Matei, descrie vestea si ecoul nasterii lui Iisus, ca a fost transmis Magilor de la Rasarit, prin Steaua deosebita care au vazut-o si au mers dupa ea la Ierusalim sa vada ce le vesteste Steaua de la Rasarit, dupa Scripturile care ne descopera, zicand: „Iar daca S-a nascut Iisus in Betleemul Iudei, in zilele lui Irod regele, iata Magii de la Rasarit au venit in Ierusalim, intreband: Unde este regele Iudeilor, Cel ce S-a nascut? Caci, am vazut la Rasarit Steaua Lui si am venit sa ne inchinam Lui" (Matei 2:1-2).

Va urma

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page