Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

NU FII NECREDINCIOS, CI CREDINCIOS



Preot Paroh Aurel Sas, Las Vegas, Nevada

„Apoi a zis lui Toma: Adu degetul tau incoace si vezi mainile Mele si adu mana ta si o pune in coasta Mea si nu fii necredincios, ci credincios” (Ioan 20:27).
„Iar credinta este incredintarea celor nadajduite, dovedirea lucrurilor celor nevazute. Prin ea cei din vechime au dat buna lor marturie” (Evrei 11:1-2).
„Caci Hristos, inca fiind noi neputinciosi, la timpul hotarat a murit pentru cei necredinciosi” (Rom. 5:6).

Continuare din editia nr. 967

Cum poate deveni omul credincios?

„Prin Nasterea din Nou!” Despre „Nasterea din Nou” a omului a vorbit Iisus marelui invatator de Lege al lui Israel (cf. Ioan 3:10), Nicodim, care a mers noaptea la Iisus (cf. Ioan 3:1-2), zicandu-i: „Raspuns-a Iisus si i-a zis: Adevarat, adevarat zic tie: De nu se va naste cineva de sus, nu va putea sa vada imparatia lui Dumnezeu. Iar Nicodim a zis catre El: Cum poate omul sa se nasca, fiind batran? Oare, poate sa intre a doua oara in pantecele mamei sale si sa se nasca? Iisus a raspuns: Adevarat, adevarat zic tie: De nu se va naste cineva din apa si din Duh, nu va putea sa intre in Imparatia lui Dumnezeu. Ce este nascut din trup, trup este; si ce este nascut din Duh, duh este. Nu te mira ca ti-am zis: Trebuie sa va nasteti de Sus. Vantul sufla unde voieste si tu auzi glasul lui, dar nu stii de unde vine, nici incotro se duce. Astfel este cu oricine este nascut din Duhul” (Ioan 3:3-8).
Alte Scripturi prin care Dumnezeu descopera omului despre „Nasterea din Dumnezeu”, care este „Nasterea din Nou” din apa si din Duhul Sfant la Botez si „Nasterea din Nou” prin Taina Pocaintei in cursul vietii, zic: „Oricine este nascut din Dumnezeu nu savarseste pacat, pentru ca samanta lui Dumnezeu ramane in acesta; si nu poate sa pacatuiasca, fiindca este nascut din Dumnezeu” (1 Ioan 3:9), adica Nascut prin lucarea lui Dumnezeu, a Duhului Sfant la suflarea Vantului ceresc. Mai departe: „Prin aceasta cunoastem pe fiii lui Dumnezeu si pe fiii diavolului; oricine nu face dreptate nu este din Dumnezeu, nici cel ce nu iubeste pe fratele sau” (1Ioan 3:10). „Oricine crede ca Iisus este Hristos, este nascut din Dumnezeu, si oricine iubeste pe Cel care a nascut iubeste si pe Cel ce S-a nascut din El” (1 Ioan 5:1)”. „Pentru ca oricine este nascut din Dumnezeu biruieste lumea, si aceasta este biruinta care a biruit lumea: credinta noastra” (1 Ioan 5:4). „Stim ca oricine e nascut din Dumnezeu nu pacatuieste; ci cel ce s-a nascut din Dumnezeu se pazeste pe sine, si cel rau nu se atinge de el” (1 Ioan 5:18). Cred, ca nu mai este nevoie de nici o explicatie teologica sau de alta natura.
Reflectii asupra „Nasterii din Nou” (cf. Ioan 3:1-13)

Nasterea din „apa si din Duhul Sfant” are loc in Taina Botezului, precum am vazut, fara de care nimeni „nu va putea sa intre in imparaaia lui Dumnezeu”, pentru ca „Ce este nascut din trup, trup este; si ce este nascut din Duh, duh este” (Ioan 3:6). Aceasta Nastere se mai cheama si „Nastere de Sus”, fara de care nimeni „nu va putea sa vada imparatia lui Dumnezeu” (cf. Ioan 3:3). Dar din nefericire, copilul nascut a doua oara, „spiritual”, din „apa si din Duhul Sfant” prin Botez, nu este crescut de parinti potrivit educatiei religioase, cu pastrarea tineretii lui in urmarea Domnului, pentru formarea caracterului crestin. Astfel, el intra in anii vietii in lumea de pacat si din aceasta cauza trebuie sa vina liber sa se „Nasca din Nou”, prin Taina Pocaintei, in intelegere deplina, pentru a deveni un „Om Nou”, restaurat in Hristos Iisus: „Care S-a dat pe Sine pentru noi, ca sa ne izbaveasca de toata faradelegea si sa-si curateasca Lui popor ales, ravnitor de fapte bune” (Tit 2:14).
Despre aceasta „Nastere din Nou” Sf. Ioan Gura de Aur zice: „Ca nu este de-ajuns sa te nasti crestin, ci trebuie sa te si faci crestin”. A te „Naste din Nou” inseamna sa te hotarasti personal pentru o viata noua cu Domnul Iisus, inseamna sa-ti faci o legatura vie cu Mantuitorul, inseamna sa intelegi si sa primesti darul Crucii de pe Golgota si, prin acest dar, „omul tau cel vechi sa se rastigneasca impreuna cu Iisus” (cf. Rom. 6:6), „… ca sa mori fata de pacat si sa viezi lui Dumnezeu prin Iisus Hristos” (Rom.6:11). Asa, si numai asa, se poate face transferul din lumea de pacat a necredinciosilor in Lumea noua a credinciosilor, pe drumul mantuirii si al Imparatiei lui Dumnezeu, prin primirea mantuirii obiective, adusa de Hristos Iisus pe Crucea Golgotei, astfel „omul tau cel vechi (al pacatului) sa se rastigneasca impreuna cu Iisus (cf. Rom. 6:6), „ca sa mori fata de pacat si sa viezi lui Dumnezeu prin Iisus Hristos.” (Rom. 6:11).

Va urma

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page