Corneliu LEU - SECOLUL SI DEMOCRATIA
Mariana Cristescu, Damen Passo Doble, Editura Nico, Târgu Mures, 2012

Perspectiva Profetica 2004

 Rev. Lazar Gog, Senior Pastor

Biserica "Emanuel", Anaheim, CA

Text: Zaharia 5:5-11 - Si ingerul care graia cu mine a iesit la iveala si mi-a zis: "Ridica ochii tai si vezi ce este aratarea aceasta?" (v.6) Atunci am grait: "Ce este aceasta?" Si el mi-a raspuns: "Este efa care iese la iveala". Si, a spus mai departe: "In ea se afla faradelegea a tot pamantul!" (v.7) Si iata ca s-a ridicat un disc de plumb, iar o femeie statea in mijlocul efei. (v.8) Si el a talcuit: "Aceasta este faradelegea!" (adica femeia din viziune, n.a.) Si el a aruncat-o in efa si a rasturnat lespedea de plumb deasupra ei. (v.9) Si am ridicat ochii mei si am privit si iata ca au iesit doua femei. Si vantul batea in aripile lor, iar aripile lor erau ca de barza. Si ele au ridicat efa intre pamant si cer. (v.10) Si am zis catre ingerul care graia cu mine: "Incotro duc ele efa?" (v.11). Atunci el mi-a raspuns: "Ele merg sa-i zideasca o casaitemplu in pamantul Sinear (or Babilon, cf. Gen. 10:10; 11:2; 14:1,9, n.a.) si Acad si s-o aseze acolo la locul ei: " (Trad. 1999 BOR).

Isaia 14:1, 4-8 - Caci Domnul va avea mila de Iacov, va alege iarasi pe Israel si-i va aduce iarasi la odihna in tara lor... (v.4.) atunci vei canta cantarea aceasta asupra Imparatului Babilonului si vei zice: "Iata, asupritorul nu mai este, asuprirea a incetat, (v.5) Domnul a frant toiagul celor rai, nuiaua stapanitorilor. (v.6). Cel ce, in urgia lui, lovea popoarele, cu lovituri fara ragaz, cel ce in mania lui , supunea neamurile, este prigonit fara crutare. (v.7) Tot pamantul se bucura acum de odihna si pace; izbucnesc oamenii in cantece de veselie. (v.8) Pana si chiparosii si cedrii din Liban se bucura de caderea ta si zic: "De cand ai cazut tu nu se mai suie nimeni sa ne taie!"

(Continuare din numarul precedent)

Profetul Ieremia aduce si el un plus de revelatie divina asupra situatiei din Orientul Mijlociu cand descrie ce se intampla in el azi cu urmatoarele cuvinte de parca ar fi martor ocular: "Cuvantul Domnului a vorbit lui Ieremia astfel: "N-ai bagat de seama ce zic oamenii acestia (vecinii lui Israel, n.a.): "A lepadat Domnul cele doua familii, pe care le-a ales?" Atat de mult dispretuiesc ei pe poporul Meu ca nu-l mai privesc ca un popor. Asa vorbeste Domnul: "Daca n-am facut legamantul Meu cu ziua si cu noaptea, daca n-am asezat legile cerului si ale pamantului, atunci voi lepada si samanta lui Iacov si a robului Meu David si nu voi mai lua din samanta lui pe cei ce vor stapani peste urmasii lui Avraam, Isaac si lui Iacov, caci voi aduce inapoi pe prinsii lor de razboi, si voi avea mila de ei". (cf. Ier. 34:23-26).

Pretentia de proprietate asupra lui Israel si asupra Ierusalimului pe care o are lumea islamica este nefondata istoric si nici religios. Koranul nu aminteste Ierusalimul niciodata. Cea mai controversata expresie din Koran interpretata ca fiind cu referire la Ierusalim este expresia AL QUDS si inseamna "MOSCHEIA CEA MAI INDEPARTATA". La inceputul islamismului comentariile koranice interpretau aceasta ca o referire la moscheia din Medina, distincta de cea din Mecca. In anul 635 musulmanii sub Kaliphul Omar (al doilea din cei 4 Kaliphi) care s-au numit Succesorii Mesagerului lui Dumnezeu (si fondatorii sectei majoritare Shiite, spre deosebire de secta minoritara Sunni, fondata de verisorul lui Mohammad si ginerele sau casatorit cu Fatima, singurul descendent de sange din Mohammad, n.a.), deci, cand Kaliphul Omar a cucerit Ierusalimul, el a construit acolo o moscheie. Mai tarziu, o legenda a inceput sa circule potrivit careia Mohammad escortat de arhanghelul Mihail a zburat pe un cal inaripat din Mecca la Ierusalim pana pe piatra pe care Avraam a jertfit pe Ishmael, nu pe Isaac. De acolo, Mohammad a zburat la al 7-lea cer si apoi s-a intors la Mecca. Pe piatra aceea s-a construit intre 685-691 moscheia Dome of the Rock, care sa devina un loc de pelerinaj si locul a fost declarat HARAM sau SFANT, INTERZIS INFIDELILOR. Nu exista nici un document istoric care sa vorbeasca despre o singura vizita a lui Mohammad la Ierusalim.

Situatia din Orientul Mijlociu este una foarte complexa, deoarece dimensiunea ei este una spirituala. Datorita acestei dimensiuni ignorate voit de politicienii si guvernele mondiale post 1948, cand s-a format Statul modern Israel, un standard dublu de verificare a realitatii istorico-politice este aplicat Israelului si lumii arabe, in particular, populatiei palestiniene. Daca privim la dilemele pacii Orientului Mijlociu, faptul acesta devine foarte evident. De exemplu, sa privim la dilema refugiatilor palestinieni.

Unul din punctele fierbinti ale conflictului palestiniano-israelian este problema refugiatilor palestinieni. Dar cine sunt acesti refugiati? Sunt ei o "Creatie" a guvernului Israelian? Nicidecum! Dar ONU, guvernele tarilor interesate de acest conflict si presa sau mass-media are o singura prezentare a acestui fenomen, si anume, cea din perspectiva seducatoare a palestinienilor si a lumii arabe. Refugiatii palestinieni sunt creatia absoluta a lumii arabe din 1948 si 1967, cand Statele vecine - Libanul - Iordania - Siria - Iracul - Arabia Saudita si Egiptul au cerut expres populatiei palestiniene din Israel si tinuturile Gazei si ale Bancului de Vest (Basanul biblic, n.a.), sa paraseasca temporar aceste locuri de evrei. Dar cand se aude acest adevar in presa popoarelor? Cand se discuta in ONU acest subiect din perspectiva lui reala?

Cine rasfoieste documentele timpului va fi surprins sa gaseasca in presa vremii din statele arabe, realitatea acestui fenomen. Sa citez cateva surse arabe: Secretarul General al Inaltului Consiliu Arab - Palestinian, Emile Ghoury, scria la 6 Sept. 1948, in Beirut Telegraph: "Faptul ca avem acesti refugiati este consecinta directa a interventiei Statelor Arabe de a se opune pozitiei ONU (a Palestinei) si a formarii Statului Evreu! Statele Arabe sunt de acord cu aceasta pozitie in unanimitate, de aceea, ele trebuie sa se implice in solutionarea ei". Ziarul indian Faleistin din Feb. 19, 1949 scria: "Statele Arabe, care au incurajat pe Palestinienii Arabi, sa-si paraseasca proprietatile si casele temporar, ca sa faca loc armatelor lor invadatoare, au falimentat in promisiunea lor de a ajuta acesti refugiati". Cincisprezece ani mai tarziu, cand a inceput Razboiul de sase zile din 1967, situatia lor era tot nerezolvata.

Ziarul Egiptean Akhbar el Yom, afirma: " 15 Mai 1948 a sosit... In ziua aceea, muftiul Ierusalimului a indemnat populatia Palestiniano-Araba a Palestinei sa paraseasca tara, pentru ca armatele arabe vor veni sa lupte pentru cauza lor...", iar ziarul Iordanian Al Urdun, din Aprilie 9, 1953 afirma: "Parasirea si distrugerea celorlalte sate si orase este responsabilitatea liderilor nostri care au semanat si imprastiat rumori si exagerari despre asa-zisele crime ale Evreilor si au raspandit rumori despre atrocitatile lor impotriva Arabilor... Raspandind rumori si despre atrocitatile evreiesti cum ar fi omorarea femeilor si copiilor etc., (liderii nostri) au cauzat frica si teroarea in inimile Arabilor Palestinieni determinandu-i sa fuga si sa-si paraseasca averile si casele, lasandu-le pe mana dusmanilor."

In fata acestei realitati de ce nu se ia pozitie realista in ONU? De ce sunt evreii responsabili pentru reprimirea acestor refugiati? De ce nu se spune nicaieri un cuvant despre cei 820,000 de evrei expulzati din Statele Arabe dupa 1948 si ale caror averi au fost confiscate? Niciodata nu s-a pus problema reintoarcerii lor din locurile in care au fost expulzati si nici a despagubirii lor, dupa normele juridice internationale. Statul Evreu asa cat de mic este el teritorial, a absorbit aceasta populatie refugiata, plus alte milioane venite din Rusia si de peste tot. A despagubit Rusia pe evreii exilati? Atunci Statele Arabe care au primit pe Palestinienii pe care ele i-au fortat sa plece din Palestina, nu-i pot naturaliza si asimila in mijlocul populatiei lor cand ele, colectiv, dispun de peste 5,000,000 de mile patrate de teritoriu? Dar bogatiile imense de care dispun si care numai din comertul cu petrolul se ridica la 113 miliarde de dolari, nu pot duce la usurarea vietii compatriotilor lor pe care ii tin in getto-uri si saracie, numai ca sa desfiinteze Statul Israelian? Nu este acesta un standard dublu de a trata situatia evreilor din Palestina?

(Va urma)

Bookmark and Share
Tipareste acest articol
O noua aparitie editoriala - Elena Chirita
STEFAN CUCU - „EMBLEMATIC FILOLOG CLASIC ROMÂN DE AZI”
Coperta Carte - Elena Chirita
Elena Chirita - Cum vorbim in public
Madalina Corina Diaconu
Madalina Corina Diaconu
Lazar Ladariu –„Secunda de pamânt”
HOLOCAUST. Destine la rascruce
Elena Chirita - POLITICA SI DIPLOMATIE - interviuri
Mariana Cristescu - Trandafirii desertului
Pentru Credinta, Neam si Tara de Lazar Ladariu si Mariana Cristescu
Locations of visitors to this page